خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس عنوان کرد؛

۸۰ درصد مصوبات کارگروه‌ رفع موانع و تسهیل تولید به نتیجه رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۰۲۱

استاندار فارس گفت: تاکنون بیش از ۸۰درصد مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه گذاری به نتیجه رسیده و عملیاتی شده است؛ همچنین پنجره واحدی را برای کمک به سرمایه‌گذاران ایجاد کردیم تا دچار بروکراسی نشوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در نشست فعالان اقتصادی و مدیران بانکی استان با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور در شیراز، اظهار کرد: استان پهناور فارس با مساحت ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع از پنج میلیون جمعیت برخوردار است و این استان  ۲/۶ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

ایمانیه با بیان اینکه استان فارس از ۳۷ شهرستان برخوردار است، گفت: بالاترین تعداد شهرستان‌های کشور به این استان تعلق دارد؛ استان فارس با ۱۲۰ شهر و ۲۳۰۰روستا دارای توانمندی قابل توجهی در عرصه کشاورزی به عنوان دومین استان کشور است.

استاندار فارس افزود: فارس به عنوان اولین استان در حوزه باغداری کشور، چهارمین استان در بخش دامداری کشور، پنجمین استان در ارتباط معادن و پنجمین استان در ارتباط با صنایع به شمار می‌رود.

ایمانیه به پتانسیل فارس در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: استان فارس در حوزه گردشگری تاریخی، مذهبی، سلامت و طبیعی از جایگاه مطلوبی برخوردار است. این استان به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پیست اسکی سپیدان استان فارس دومین پیست اسکی کشور در حوزه گردشگری طبیعی به شمار می‌رود.

ایمانیه با اشاره به اینکه استان فارس از بخش خصوصی قدرتمندی بهره می‌برد، گفت: جلسات متعددی برای جهش تولید و اشتغال در استان برگزار می‌شود و هر هفته جلسه سرمایه‌گذاری و جلسات کارگروه رفع موانع و تسهیل تولید برگزار می‌شود که در  هر جلسه از کارگروه رفع موانع تولید بین ۳۰ تا ۴۰ موضوع و پروژه مطرح و رفع مشکل می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه کلینیک‌های رفع مشکل برای صنایع راه‌اندازی شده است،گفت: قرار است دفاتر بازاریابی را ایجاد کنیم تا ارتباط بین نیازها و توانمندی‌ها برقرار شود. ‌حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق شعار سال نیز از مهمترین رویکردها و اولویت‌های ما در استان فارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز