خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

متاسفانه هنوز ازظرفیت های گلستان کامل استفاده نشده است/ طرح گردشگری آشوراده که با ملاحظات زیست محیطی تهیه شده می تواند استان را متحول کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۶۷۲

یک فعال اقتصادی گفت: گلستان تنوع محصولات کشاورزی و جاذبه ها زیادی دارد ولی متاسفانه هنوز ظرفیت ها وپتانسیل های استان در کشور و کشورهای اوراسیا معرفی نشده است.

ابراهیم کریمی با حضور درخبرگزاری ایلنای گلستان اظهار کرد: کشاورزی، گردشگری وصنعت محورهای توسعه گلستان هستند ،استان در حوزه کشاورزی حرف های زیادی برای گفتن دارد و دربعضی از محصولات کشاورزی رتبه اول تا سوم کشوری را دارد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر برای گردشگری جزیره آشوارده اقدامات مهمی انجام شد اما متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده، این موضوع مطالبه اصلی مردم استان است که اگر طرح آشوراده به نتیجه برسد قطعا گلستان متحول می شود.

فعال اقتصادی بیان کرد: منطقه آزاد اینچه برون دروازه ورود به اوراسیا است ،کشور ترکمنستان در سال های اخیر همکاری کاملی با ایران نداشت در کنار مواردی چون تحریم و‌کرونا باعث کندی روند صادرات باشیم  اگر چه شاهد توسعه همکاری ها با کشورهای منطقه هستیم  که امیدواریم هر چه زودتر گلستان به جایگاه خودش برسد.

وی یاداور شد: متاسفانه در عرصه ملی تعداد مدیران گلستانی در قیاس با سایر استانها بسیار کم هستند که همین باعث عقب مانده گی استان شده است ونیروهای نخبه، و‌کارآمد  صرفا بخاطر خط ومشی سیاسی براحتی از گردونه مدیریت خارج می شوند.

ابراهیم کریمی یاداور شد: سایر استان ها در مسائل کلان در کنار هم قرار میگیرند ولی در گلستان این نوع نگاه به گلستان صدمات زیادی وارد کرده که با این وضعیت امیدی به پیشرفت گلستان نیست.

وی گفت: احداث راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود با هدف توسعه کریدور شمال به جنوب یکی از مطالبات اصلی مردم استان است اتاق بازرگانی  هم از سالهای قبل اعلام آمادگی کرده است که اگر این طرح به نتیجه برسد تحول عظیمی در بحث جابجایی مسافر وبار در کشور خواهیم بود.

وی افزود: درحال حاضر دو پرواز بین المللی از فرودگاه بین المللی گرگان به کشورهای قزاقستان و عراق انجام می شود که امیدواریم افزایش پرواز ها به دیگر کشورها از جمله ترکمنستان وترکیه زودتر انجام بگیرد وباید خط پروازی دراستان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز