خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

خودکفایی کالاهای اساسی در قزوین با دانش بنیان کردن کشاورزی قابل تحقق است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۳۳۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باید با دانش بنیان کردن کشاورزی به سمتی پیش برویم که در تولید محصولات اساسی به خودکفایی برسیم و پارک علم و فناوری ویژه کشاورزی و دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی هم در همین راستا در استان شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا افلاطونی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در آستانه هفته دولت در سالن جلسات باغستان برگزار شد، گفت: ۶۷ پروژه در هفته دولت افتتاح می‌شود که برای آن‌ها ۴ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده برای ۳۷۷ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: ایجاد قرارگاه‌های مختلف در سطح جهاد کشاورزی استان یکی از مواردی است که در استان انجام شده و  با اقدامات صورت گرفته تامین کالاهای اساسی با مشکل مواجه نشد و از خروج غیرقانونی و قاچاق کالاهای اساسی جلوگیری شد.

وی بیان کرد: ۱۶۲ تن گوشت منجمد و ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ گرم و ۳۰۰ تن مرغ منجمد در سال جاری در استان توزیع شد، همچنین شبکه‌های توزیع هم متنوع تعریف شد و تا امروز ۷۰ تن کالای اساسی از طریق فروش اینترنتی عرضه شد.

این مسئول افزود: ۲۵ مانور در عرصه نظارت و بازرسی با محوریت‌های مختلف در استان اجرا شد و در مجموع ۵۳ هزار و ۳۶۷ مورد بازرسی انجام شد و یک‌هزار و ۷۵۶ پرونده تشکیل و ۱۹ میلیارد تومان جریمه نقدی دریافت شد.

افزایش ۵۳ درصدی خرید تضمینی گندم

وی عنوان کرد: نانوایی‌ها به ساماندهی اساسی نیاز داشت و در ابتدا اصلاح فرآیندی آغاز شد و سهمیه نانوایی‌های غیرفعال قطع شد و برای نظارت بر این حوزه کارگروه‌های آرد و نان مجدد شروع به فعالیت کردند و نانوایی‌ها ملزم به نصب تابلو خارج از نانوایی شده و حمل آرد از اتحادیه نانوایان گرفته شده و نظارت هوشمند هم کلید خورد.

افلاطونی اظهار کرد: در حوزه تولید محصولات کشاورزی در سال جاری با وجود کاهش ۷۰ درصد سطح زیر کشت ۱۷۶ هزار تن گندم خرید تضمینی شد که افزایش ۵۳ درصدی داشت.

وی ادامه داد: در فروردین ماه با ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه رکورد جوجه ریزی در استان شکسته شد، همچنین در حوزه شیر، تخم مرغ و مرغ در رتبه‌های یک تا پنجم کشوری قرار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در حوزه قرارگاه کشاورزی دانش بنیان که در پایان سال گذشته شکل گرفت، دانش بنیان کردن محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفت تا افزایش ضریب نفوذ دانش در حوزه کشاورزی را شاهد باشیم و بهره وری و عملکرد در سطح ارتقا پیدا کند.

این مسئول عنوان کرد: قرارگاه رفع تداخلات و کاداستر اراضی کشاورزی هم درحال فعالیت است که عملی شدن این کار به طور کامل بسیاری از مشکلات را حل می‌کند؛ از این رو این اقدام سرعت گرفته است و سرعت آن ۴۵ درصد رشد داشته و تاکنون ۱۶۱ پلاک رفع تداخل شده است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه استانی خارج از نواحی و شهرک‌های صنعتی تخصیص اراضی ملی صورت نمی‌گیرد.

افلاطونی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور در حوزه کشاورزی ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار و ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات بانکی دریافت کردیم.

ترویج بازرگانی کشاورزی در دستور کار قرار دارد

وی اظهار کرد: برای توسعه گردشگری کشاورزی اولین مجوزهای گردشگری کشاورزی در استان صادر شد و برای بهبود معیشت کشاورزان این امر انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: فاز یک شهرک گلخانه‌ای نودهک با ۷۲ هکتار با حل مشکلات زیرساختی آب و برق پیشرفت خواهد داشت و امکان سنجی فاز دو هم انجام شده است.

وی عنوان کرد: ۱۰ سایت مطالعه شده پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن ماهی در سال در استان داشتیم که مشکلات آن‌ها حل شده و فراخوان سرمایه‌گذاری آن انجام شده و درحال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

این مسئول اظهار کرد: در رابطه با منطقه ویژه اقتصادی تاکستان مشکلات حقوقی حل شده و زمین بلامعارض در اختیار جهاد کشاورزی قرار دارد و شرکت شهرک‌های صنعتی عملیات ساخت منطقه را بر عهده خواهند گرفت.

وی ادامه داد: دیپلماسی کشاورزی و ترویج بازرگانی کشاورزی مدنظر است و دو حوزه تقویت بازرگانی کشاورزی اقدامات مختلفی انجام شده و برای اولین بار دپارتمان کشاورزی در اتاق بازرگانی شکل گرفته و میز کشمش هم به اتاق قزوین واگذار شد.

افلاطونی بیان کرد: چند سال بود که آب منطقه‌ای از پرورش دهندگان ماهی به خاطر حضور در بستر رودخانه‌ها شکایت می‌کرد که با تلاش‌های صورت گرفته در شورای حفظ حقوق بیت المال این مشکل حل شد.

وی گفت: در حوزه تسهیلات هدفمندی یارانه‌ها ۳۳۸ میلیارد تومان به بهره‌برداران خرد کشاورزی پرداخت شده و در رتبه هفتم کشوری قرار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز