خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر مطرح کرد؛

آغاز برداشت انگور از ۳ هزار هکتار تاکستان های کاشمر

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۰۸۹

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: احداث باغ انگور یکی از کسب و کارهای خیلی عالی و پر درآمد است که می‌توانیم به آن فکر کنیم و در صورتی که زمین و آب و هوای منطقه شما مناسب کشت باشد روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شجعی افزود: انگور یکی از به صرفه‌ترین محصولات کشاورزی است و هیچ‌گونه ضایعاتی ندارد و از صفر تا ۱۰۰ مراحل رشد خود قابلیت این را دارد که برای شما درآمدزایی کند. 

وی ادامه داد: برگ انگور، غوره انگور، میوه انگور، کشمش، صنایع نوشیدنی، کنستانتره و بسیاری از فراورده‌های جانبی از محصولات قابل فروش یک درخت انگور هستند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: این شهرستان با سطح زیر کشت ۳ هزار و ۳۵۰ هکتار رتبه دوم استان را از نظر سطح زیر کشت دارد که با  برنامه ریزی و توجه بیشتر پتانسیل زیادی برای پیشرفت و افزایش عملکرد این محصول در منطقه ما وجود دارد. 

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش ۲۰ درصدی تولید متوسط عملکرد میزان تولید انگور در باغات شهرستان ۱۸ تن در هکتار است که از مهمترین ارقام کشت شده می توان به رقم پیکامی، عسکری، یاقوتی، رزقی، ریش بابا، لل و صاحبی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: ۳۰ درصد انگور تولید شده شهرستان به مصرف تازه‌خوری و مابقی با تبدیل شدن به کشمش به کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه و حتی اروپا صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزایش قیمت نهاده های مرتبط ، قطعی برق چاه موتور های آب کشاورزی، نوسانات قیمتی و عدم وجود صنایع تبدیلی و بسته بندی را از جمله مشکلات حوزه انگور شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز