خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر خبر داد:

ارجاع ۳۵۰ پرونده در زمینه تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۹۶

برای جلوگیری از تخریب زمین زراعی و بستر تولید، بالغ بر ۳۵۰ مورد پرونده تشکیل و به مراجع قضایی فرستاده شد که از این تعداد برای ۱۲۰ مورد حکم صادر شد که شامل تخریب، جریمه و برائت است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: بالغ بر ۳۵۰ مورد پرونده تشکیل و به مراجع قضایی فرستاده شد که از این تعداد برای ۱۲۰ مورد حکم صادر شد که شامل تخریب، جریمه و برائت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، فرزین فرهادی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران قطب بزرگ تولید محصولات کشاورزی در کشور است از شهرستان قائم شهر بعنوان شهری که پتانسیل های زیادی در عرصه های کشاورزی، دامی و پرورش طیور دارد نام برد.

وی افزود: به علت وجود سورتینگ های متعدد و ۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات و سطح پوشش بیشترین میزان ذخیره سازی مرکبات مربوط به قائم شهر است که از نظر سطحی بعد از ساری و بابل در جایگاه سوم قرار دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی قائم شهر به اراضی زیر کشت برنج در این شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد: بالغ بر ۸هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت برنج داریم که بدلیل عملکرد خوب کشاورزان از کیفیت مطلوبی بهرمند است.

وی با بیان اینکه قائم شهر از نظر محصولات دامی هم جایگاه خوبی در استان و کشور دارد افزود: این شهرستان در عرصه محصولات دامی دارای دو اتحادیه بزرگ اعم از اتحادیه تولید کنندگان محصولات دامی، گاو شیری و اتحادیه کشاورزی و مرغ‌داران است که در سطح ملی مطرح هستند و با وجود مشکلات همچنان به کار خود ادامه می دهند.

فرهادی، اظهار داشت: بالغ بر ۲۵ هزار رأس دام سنگین، ۵۰هزار رأس دام سبک، ۳۸۶ هزار کلونی زنبور عسل، ۱۳ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۳۱۶ هزار قطعه و تولیداتی همچون شیر، عسل و تخم مرغ در شهرستان قائمشهر وجود دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی قائم شهر با بیان اینکه ۱۷۱ واحد مرغداری گوشتی درقائم شهر فعال هستند و بیش از ۳ میلیون قطعه مرغ را پرورش دهند اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت این رقم را به ۶۰۰ هزار قطعه رساندیم و دلیل آن تنش هایی که در ماههای اخیر در قیمت مرغ بوجود.

وی، ادامه داد: با نظارت و مدیریت جهاد کشاورزی و دامپزشکی تصمیم بر این شد تا برای جلوگیری از ضرر تولید کننده میزان جوجه ریزی را کاهش دهیم که از یک میلیون جوجه ریزی الان به ۷۰۰ هزار قطعه رسید.

فرهادی، به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره و تصریح کرد: یکی از رسالت های جهاد و وزارت خانه حفظ عرصه تولید است که متاسفانه در سالهای اخیر با هجمه زیادی به اراضی کشاورزی و تخریب و تغییر کاربری مواجه شدیم که طبق فرمایش رهبری دولت مکلف شد با کمک دستگاههای اجرایی جلوی این مسئله را بگیرد.

وی افزود: برای جلوگیری از تخریب زمین زراعی و بستر تولید، بالغ بر ۳۵۰ مورد پرونده تشکیل و به مراجع قضایی فرستاده شد که از این تعداد برای ۱۲۰ مورد حکم صادر شد که شامل تخریب، جریمه و برائت است.

سرپرست جهاد کشاورزی قائم شهر، حفظ امنیت غذایی را یکی از مهمترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی برشمرد و افزود: با توجه به اثرات سوء و زیست محیطی سموم شیمیایی بر خاک و آبهای زیرزمینی و همینطور سلامت مصرف کننده حدود ۲۵ درصد از اراضی زیر کشت برنج، تحت کنترل بیولوژیک با استفاده از زنبور تریکو گراما قرار گرفت که برعلیه کرم ساقه خوار مبارزه می کند.

وی، با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد محصولات باغی آخرین نوبت سم وکود را در مهرماه دریافت می کنند اظهار داشت: به جرات می توان گفت یکی از مرغوبترین و سالمترین مرکبات داخلی را استان مازندران دارد.

فرهادی، در بخش دیگر از سخنان خود به طرح های زیر بنایی اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال اعم از طرح های عمرانی ملی و استانی همچون تجهیز و نوسازی اراضی، پوشش بتونی کانال آبرسانی، انتقال آب، شن ریزی در دست اجرا و کلنگ زنی داریم که تا پایان سال مالی ۹۳ به بهره برداری خواهد رسید.

وی، ادامه داد: برنامه های دهه فجر امسال در سه روز انجام خواهد شد و افتتاح پرورش گاو شیری، پل بین مزارع، کلنگ تجهیز و نوسازی، و افتتاح پروار بندی بره صنعتی و برپایی نمایشگاه توانمندی زنان روستایی از جمله این برنامه هاست.

فرهادی، از وجود ۳۵ صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان قائم شهر خبر داد و گفت: این صندوق با تاسیس پست بانک و پیشخوان در زمینه های دامپروری، سبزی و صیفی، پرده دوزی، بافندگی، صنایع دستی و… موجب اشتغالزایی و افزایش درآمد خانوار روستایی گردیده است.

در ادامه، رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قائم شهر با بیان اینکه با استفاده درست از کودهای شیمیایی می‌توانیم محصول سالم تولید کنیم، گفت: در حال حاضر کشاورزان بسیاری در سطح شهرستان به استفاده از کودهای بیولوژیک رغبت پیدا کرده‌اند و تلاش می‌کنند از کود شیمیایی کمتری استفاده کنند.

موسی جعفر زاده، در پایان با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی مخالف مصرف کودهای شیمیایی برای محصولات نیست، اظهار داشت: این نهاد مخالف مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی که در زمین‌های کشاورزی برای تولید بیشتر محصولات انجام می‌شود است زیرا درهمه جای دنیا از کود شیمیایی بمقدار مناسب استفاده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز