خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی استان:

نظارت بر کودکستان‌های قزوین براساس شاخصه‌های آموزش و پرورش باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۸۱۰

معاون آموزش ابتدایی استان قزوین با اشاره به اهمیت کودکستان‌ها گفت: لازم است نظارت بر عملکرد کودکستان‌ها بر اساس شاخص‌های آموزش و پرورش باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید یدالله حسینی در جلسه توجیهی پیش نویس آیین نامه‌های اجرایی کودکستان‌های استان گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تنها متولی آموزش و تربیت کودکان از بدو تولد تا شش سالگی است و تمام مهدهای کودک، کودکستان‌ها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان و یا هر عنوان دیگری که مسئولیت مراقبت، رشد، پرورش و آموزش و تربیت کودکان تا ورود به مدرسه را عهده دار هستند شامل اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی استان قزوین سپس درباره فرآیند تعویض پروانه فعالیت ملک جدید، صدور پروانه موقت مسئول فنی و مدارک مورد نیاز مطالبی را ارائه کرد.

این مسئول پس از تبیین آیین نامه فضا و تجهیزات تاکید کرد: نیاز تمام همکاران نسبت به تایید فضا حساسیت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به انواع مهدهای کودک و محل و زمان فعالیت آن‌ها گفت: موسسان کودکستان‌ها باید از برخی شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشند و لازم است در انتخاب موسسان دقت نظر کافی صورت گیرد.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی استان هم در این جلسه گفت: با توجه به مصوبه‌ای که اخیرا سازمان ملی تعلیم وتربیت داشته از این پس مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی همگی ذیل یک عنوان یعنی «کودکستان» تعریف می‌شوند، بنابراین دیگر عنوان پیش‌دبستانی و مهد نداریم و همه، کودکستان خواهند بود.

 محمدرضا فدایی سپس به معرفی سامانه توتک (ثبت و صدور مجوز) پرداخت و با ورود به سامانه به طور عملی مراحل ثبت درخواست تا صدور مجوز را تشریح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز