خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس کشور خبرداد؛

فعالیت بیش از ۳هزار پایگاه اورژانس شهری وجاده ای در کشور/ اگر فشار نمایندگان کمتر باشد تجهیزات به همه خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۷۹۵

رئیس اورژانس کشور گفت: در حال حاضر ۳۱۰۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در کشور فعال است و ۱۴۰۰ پایگاه اورژانس کمبود داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور در حاشیه بازدید از پایگاه های اورژانس مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱۰۰ پایگاه اورژانس فعال داریم که از این تعداد ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی، ۱۳۰۰ پایگاه شهری و ۱۷۰۰ پایگاه اورژانس جاده ای است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه پوشش فراگیر در حال حاضر ۱۴۰۰ پایگاه اورژانس کمبود داریم که به تجهیزات و نیروی انسانی نیاز دارد که سعی کردیم سالانه تعدادی ازکمبودها را برطرف کنیم، اما برای بهبود وضعیت نیازمند بودجه و اعتبارات لازم را داریم.

میعادفر بیان داشت: در حال حاضر در تربت حیدریه ۲۰ پایگاه شهری و جاده ای دارد که طبق برنامه پوشش فراگیر باید به ۲۶ پایگاه برسد که سه پایگاه در حال ساخت است و سه پایگاه دیگر باید برای آن بودجه و اعتبارات لازم پیش بینی شود.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: آمبولانس از موضوعات جدی ما هست و اگر فشار نمایندگان و توقعات مناسب باشد یقینا همان یک درصد خریداری شده این تجهیزات به همه مناطق تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی خواهد رسید.

میعادفر افزود: سعی کردیم با خرید آمبولانس ها تجهیزات داخل آن باشد، چرا که آمبولانسی که بین ۳ تا ۴ میلیارد خریداری می شود، با خرید ۴۰۰ میلیون تجهیزات کامل تحویل پایگاه های اورژانس بدهیم.

وی به هزینه بر بودن پایگاه های اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: این پایگاه ها سالی ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارند که پارسال هر ماموریت اورژانس هوایی ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و این هزینه ها از سرجمع اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مناطق کسر می شود.

میعادفر بیان داشت: اورژانس هوایی گرفتاری های فراوان دارد و خیلی دنبال گسترش آن نیستیم، می توانید بررسی کنید که در مشهد و نیشابور چند تا پرواز دارد، لذا هزینه ای که پرداخت می شود را اگر در توسعه ناوگان زمینی اورژانس هزینه شود بسیار منطقی‌تر و کمک بهتری می شود.

وی گفت: زیر ساخت های اورژانس هوایی در کشور کم است و برای راه اندازی آن از نیروهای مسلح کمک می گیریم، از سویی تحریمها، تامین قطعات را با مشکل مواجه کرده و امیدواریم با هماهنگی شرکت های داخل کشور این زیر ساخت ها فراهم شود و از مجلس هم انتظار داریم بودجه و اعتبارات آن را در برنامه پیش بینی کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: اگر اعتبار وجود داشته باشد بخشی از پروازها را در شب بعنوان پرواز در شب می توانیم داشته باشیم و خدمات بیشتری را ارایه دهیم و همه این اقدامات منوط به تزریق و بودجه است.

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه نیز گفت: امسال مجلس شورای اسلامی ۵ هزار میلیارد ریال برای خرید آمبولانس در اختیار اورژانس قرار داده که با مساعدت سازمان برنامه و بودجه از محل ارزش افزوده و مصوبه سران به خرید آمبولانس اختصاص پیدا کرده و با توجه به اینکه ورود گمرکی که دولت صفر اعلام کرده امیدواریم ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانسی که وارد ناوگان می شود بخشی از ناوگان اورژانس کشور بروز رسانی شود.

نماینده مردم تربت حیدریه اظهار کرد: تقریبا ۷۰ درصد عمر ناوگان آمبولانس منطقه تربت حیدریه قدمت بالای ۱۵ سال دارد و با توجه به اینکه در کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفتیم و به زائران امام رضا علیه السلام در فصول مختلف سال خدمات ارایه می کنیم بروز رسانی آمبولانس ها یک امر ضروری است.

وی بیان کرد: اصراری نداریم هر موضوعی را به منطقه خودمان بکشیم و با آن شعار دهیم لذا بررسی لزوم راه اندازی اورژانس هوایی با توجه به عمق جاده ها و تردد در حال انجام و اینکه در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته ایم با کارشناسان این حوزه است.

زنگنه افزود: حداقل ۱۵ آمبولانس برای این منطقه نیاز داریم تا ضمن بروزرسانی ناوگان آمبولانس های این منطقه، خدمت رسانی به زائران امام رضا علیه السلام بهتر و مناسب تر باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امسال قرار است با رایزنی انجام شده و تخصیص اعتبارات لازم ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور خریداری شود و ۱۵ دستگاه حداقل سهم این منطقه خواهد بود.

وی گفت: مرکز مدیریت بحران و خدمات درمانی در حوزه اورژانس برای این منطقه نیاز است تا راه اندازی شود که چنانچه مصوب شود خیرین پای کار خواهند آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز