خبرگزاری کار ایران

رئیسی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه:

اقدام جهادی مدیران در حل مشکلات، مایه امیدواری مردم است/ علاوه بر نیروهای مسلح مقتدر، تولیدکنندگان و فناوران کشور عقبه راهبردی اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۸۱۸

رئیس جمهور انتظار مردم از دولت سیزدهم را تحول‌آفرینی و ارتقای مستمر کارآمدی نظام اداری کشور دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین، امیدوار و حاضر در صحنه مهمترین مولفه‌ قدرت هستند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کرمانشاه، در جلسه شورای اداری استان، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و دهه ولایت، در تبیین معنا و فلسفه ولایت به کلام نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس سیره و کلام نورانی پیامبر اکرم (ص) ولایت به معنای گوش به فرمان ولی داشتن و سخن او را اجرا کردن است.

رئیسی در ادامه نعمت ولایت را یکی از بزرگترین نعمت‌های اعطا شده به ملت ایران دانست و افزود: مسئولیت ما در برابر چنین نعمت بزرگی توجه کردن به دغدغه‌ها و فرامین رهبری معظم انقلاب است که همانا توجه به خدا و تلاش برای گره‌گشایی از زندگی مردم محسوب می‌شود.

رئیسی افزود: امروز وظیفه ما و شما این است که در میدان اقتصادی که تامین‌کننده عزت و استقلال کشور است کار جهادی و عملیاتی انجام دهیم.

رئیسی در ادامه سخنان خود به مسائل استان کرمانشاه اشاره کرد، گفت: وضعیت این استان حتماً با شرایط اول انقلاب متفاوت است اما همچنان با وضع مطلوب فاصله دارد و رساندن این استان به وضعیت مطلوب نیازمند نگاه تحول‌گرایانه و اقدامات جهادی است.

رئیسی با اشاره به اینکه وجود مشکلاتی نظیر بیکاری زیبنده استان کرمانشاه نیست، افزود: رفع این مشکلات نه با سخنرانی و بخشنامه که با حرکت جهادی در عمل و اجرا میسر خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: با ظرفیت‌های موجود هیچ مشکلی در این کشور غیر قابل رفع نیست اما باید مسائل را با تدبیر و رویکرد علمی تا حصول نتیجه دنبال کرد.

رئیسی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در حل علمی مسائل کشور گفت: وقتی میان دانایی و توانایی پیوند ایجاد شود، مسائل کشور از بازار گرفته تا صنعت و معدن و کشاورزی و سایر حوزه‌ها علم‌پایه دنبال خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه امروز اراده دولت به حداقل رساندن مشکلات مردم است، افزود: برای حل مشکلات وجود ظرفیت‌ها و تخصیص اعتبارات اهمیت دارد، اما مهمتر از آنها نقش مدیران در انجام طرح‌ها و پیگیری کارهاست.

رئیسی نگاه تحول‌گرایانه مدیران را از ضرورت‌های جدی در مسیر حل مشکلات استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه من و شما این است که در این میدان با تمام توان و ظرفیت، امور و مطالبات مردم را تا زمان حصول نتیجه دنبال کنیم.

رئیسی با توصیه به مدیران استان کرمانشاه برای بهره‌مندی از سیره و روش شهدا در جهت رفع مشکلات مردم، گفت: برای حل مشکلات لازم است مدیران نگاه جهادی و منطبق با فرهنگ «ما می‌توانیم» داشته باشند، اگر نه با موانع بروکراتیک موجود که کشور از آن رنج می‌برد، کارها پیش نمی‌رود.

رئیس جمهور با ضروری دانستن ایجاد یک قرارگاه برای رفع مشکل بیکاری در استان کرمانشاه، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها در ایجاد وظیفه دارند و هیچ دستگاهی نباید خود را از این مسئولیت مستثنی بداند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، بر پیگیری و اجرایی‌سازی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه تاکید کرد.

رئیسی همچنین به مصوبات سفر دولت مردمی به استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: اجرای پروژه راه‌آهن کرمانشاه، فعال‌سازی گمرکات مرزی و اجرای طرح ملی مسکن از مصوباتی است که باید سریعا پیگیری و اجرایی شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تاکید قانون بر فروش اموال مازاد دستگاه‌ها گفت: فروش اموال مازاد دستگاه‌ها هم تکلیف قانونی است و هم یکی از منالع بودجه‌ای کشور به شمار می‌رود و باید انجام شود.

رئیسی همچنین با تاکید بر پیگیری فوری اجرای مصوبه تشکیل منطقه آزاد در قصرشیرین از سوی مسئولان مربوطه افزود: معاون اجرایی ریاست جمهوری حداکثر در مدت ۱۵ روز اقدامات لازم برای تصویب آیین‌نامه تاسیس این منطقه آزاد را در دولت انجام دهد. استاندار و مسئولان مربوطه دیگر نیز اجرای این مصوبه را به سرعت دنبال کنند تا مردم شاهد باشند که مصوبات سفرهای استانی دنبال می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه از وزیر میراث فرهنگی خواست نسبت به تعیین تکلیف سریع‌تر تزاحم‌هایی که از ناحیه میراث فرهنگی برای مردم پیش آمده اقدام کند و اظهار داشت: اگر جایی واقعا جزو میراث فرهنگی است،‌ باید با رعایت قانون تملک شده و حقوق مردم پرداخت شود و اگر هم جایی جزو میراث فرهنگی نیست، نباید مانع کار و زندگی مردم شد.

رئیسی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که با مدیریت جهادی پیگیر اجرای مصوبات سفرهای استانی باشند و تصریح کرد: اجرای مصوبات سفرهای استانی باعث امیدواری مردم می‌شود و اگر در اجرای این مصوبات تعلل شود، مردم ناامید خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز امیدآفرینی مهم‌ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن از راه‌های مختلف به دنبال مایوس کردن ملت است و در مقابل ما تلاش داریم با ساختن و آبادانی مردم را به نظام امیدوار نگاه داریم.

رئیسی با بیان اینکه امروز علاوه بر نیروهای مسلح مقتدر، تولیدکنندگان و فناوران کشور عقبه راهبردی اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند،‌ گفت: دشمنان از پیشرفت و اقتدار ایران ناراحت هستند و نمی‌خواهند قدرتمند باشیم. این میدان، عرصه نبرد اراده‌هاست و ما در سنگری ایستاده‌ایم که باید با کار و تلاش مضاعف با دشمن مبارزه کنیم.

رئیس جمهور انتظار مردم از دولت مردمی را تحول‌آفرینی، اجرای سریع کارها و ارتقای مستمر کارآمدی نظام اداری کشور دانست و افزود: کارآمدی نظام اداری و مهم‌تر از آن مردم متدین، امیدوار و حاضر در صحنه، مهمترین مولفه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی اظهار داشت:‌ هر چه مردم امیدوارتر شوند و اعتماد آنان به نظام افزایش یابد و هر چه نظام اداری کشور کارآمدتر شود، کشور با شتاب بیشتری به سمت تعالی و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

رئیس جمهور نقش نیروی انسانی کارآمد را در غلبه بر مشکلات و فرایند توسعه کشور، حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: بارها تاکید کرده‌ام که مسئولان از نیروهای انقلابی کارآمد بهره بگیرند و اگر نیرویی کارآمدی نداشته و روحیه تحول‌خواهی ندارد، نباید در مصدر امور قرار گیرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: ارتقای کارآمدی و افزایش اعتماد و امید مردم به نظام مهمترین ماموریت ماست و نباید در این زمینه با کسی رودربایستی داشته باشیم. اگر کسی در مسیر اجرای کارها مانع‌تراشی کرده و تاخیر ایجاد می‌کند، اگر دل کار کردن ندارد و در مسیر خدمت خطرپذیر نیست، بدون رودربایستی باید کنار گذاشته شود. افراد ناکارآمد نباید در مصادر تصمیم‌گیری و حساس به کار گرفته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز