خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

در «سند آمایش سرزمینی» فعلی چشم اندازی برای توسعه دامغان دیده نشده است / متروکه شده پایتخت اشکانیان طی 20 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۶۲۶

فارغ التحصیل و کارشناس ارشد رشته آمایش سرزمین دانشگاه سوربن فرانسه با اظهار گلایه از اینکه در سند آمایش سرزمینی تهیه شده در استان سمنان هیچ چشم اندازی برای توسعه دامغان دیده نشده است، بیان کرد: شهر صددروازه و پایتخت اشکانیان طی 20 سال آینده متروکه خواهد شد.

سجاد کمری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا سمنان بیان کرد: با سند آمایش سرزمینی که برای شهرستان دامغان تهیه شده است چشم اندازی برای توسعه دامغان تا 20 سال آینده دیده نشده است و این شهرستان طی دو دهه آینده متروکه خواهد شد.

وی ادامه داد: جایگاه دامغان با وجود صبغه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و ... در تخصیص اعتبارات، حضور صنایع و سایر مسائل، همردیف شهرهای آرادان و سرخه دیده شده است.

کمری تصریح کرد: بر اساس سند آمایش سرزمینی مذکور، دامغان که به عنوان پایتخت پسته جهان است نمی تواند پژوهشگاه پسته داشته باشد زیرا در اسناد بالادستی ایجاد هر گونه پژوهشکده و مرکز مطالعاتی در سطح ملی و استانی صرفا در شهرستان های شاهرود و سمنان دیده شده است.

رئیس دانشگاه توران دامغان با تاکید بر اینکه یکی از محورهای توسعه هر شهری مخصوصا در حوزه آکادمیک ارتباطات خارجی است، یادآور شد: اخذ مجوز بین المللی و دانشجوی بین الملل صرفا در دو شهرستان شاهرود و سمنان امکان پذیر است.

در «سند آمایش سرزمینی» فعلی چشم اندازی برای توسعه دامغان دیده نشده است / متروکه شده پایتخت اشکانیان طی 20 سال آینده

وی اضافه کرد: بخشی از هویت یک مجموعه آداب و رسوم آن مجموعه است و دامغان همه آداب و رسوم مذهبی، فرهنگی و ... را به صورت یکجا داشته که نشان از پویایی این شهرستان دارد و در واقع در تمامی دنیا محورهای توسعه در شهرهایی است که اصالت تاریخی و فرهنگی دارد.

دانش آموخته دانشگاه سوربن فرانسه ادامه داد: علاوه بر موارد مذکور هیچ پیش بینی در حوزه بهداشت و درمان در سند توسعه استان سمنان برای دامغان دیده نشده است و شهری که در سند توسعه آمایش هیچ پیش بینی در زمینه های صنعتی، بهداشتی و ... برای آن نشده است عملا رو به اضمحلال می رود.

 کمری اظهار کرد: با توجه به تحصیلاتی که در دانشگاه سوربن فرانسه کسب کردم دلایل علمی برای رد سند آمایش استان سمنان دارم و امیدوارم در این سند تجدید نظر صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه کمتر از یک درصد از پایان نامه های فارغ التحصیلان دانشگاهی به مرحله اجرا رسیده است، گفت: علمی که نتواند نیاز جامعه را رفع کند علم قابل اعتنایی نیست.

رئیس دانشگاه توران دامغان افزود: سیاست و خط مشی دانشگاه توران استفاده بهینه از منابع موجود با تکیه بر امکانات منطقه و استفاده از پتانسیل نخبگان بومی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز