خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کرمانشاه :

به 7 استاندار "بیکاری" کرمانشاه را تذکر داده‌ام/ تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۷۳

امام جمعه کرمانشاه از بیکاری به عنوان معضل اصلی استان یاد کرد و افزود: در این زمینه به هفت استاندار تذکر داده ام، اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز  در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه استان با اشاره به آمار بالای بیکاری استان، گفت: در حال حاضر تمام مسئولین در زمینه این معضل و مشکلات آن توجیه هستند و اکنون نیاز است که در زمینه رفع آن، اقدامات جدی و موثری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بارها از مسئولین استان رفع این معضل را خواستار شده ام و بارها در خصوص بیکاری و معضلات آن هشدار داده‌ام، اما تاکنون اتفاق خوبی که باید در این زمینه نیفتاده و این معضل همچنان در راس معضلات استان قرار دارد.

آیت الله علما بیان کرد: برخی استانداران قبلی آمارهایی از کاهش بیکاری استان ارائه می کردند که خیلی به آمار آنها اعتقاد ندارم چرا که بیکاری در سطح استان بصورت واضح مشهود است و تا الان اقدام موثری در زمینه رفع این معضل مشاهده نکرده ایم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: در این زمینه به استاندار جدید کرمانشاه هم بارها متذکر شده ام و به وی گفته ام که هفتمین استانداری است که در خصوص این معضل به او تذکر می دهم و حتی راهکار ارائه می کنم.

آیت الله علما گفت: در استان، 900 هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم و آب های زیرزمینی هم به میزان مناسب وجود دارد و اینکه چرا نباید بسیاری جوانان ما در حوزه کشاورزی فعال شوند جای سئوال است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل بیکاری کرمانشاه تنها به مسئولین استان مربوط نمی شود و یکی از معضلاتی که ما در این زمینه داریم مربوط به ضعیف بودن فرهنگ کار در استان است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: متاسفانه یک مقداری جوانان ما اهل کار نیستند و همه به دنبال داشتن یک میز و صندلی می گردند که این امر شدنی نیست، به هرحال بدنه دولت هم یک ظرفیت مشخصی دارد و نمی شود که همه پشت میز و صندلی بنشینند.

آیت الله علما گفت: در زمینه تقویت همین فرهنگ کار هم بارها از مسئولین درخواست کرده و تذکر داده ام که باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: ما جوان های خوب و توانمندی داریم، اما همه نمی توانند صاحب شغل دولتی شوند و باید به دنبال کسب مهارت های دیگر و فعالیت در سایر مشاغل باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز