خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد؛

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی برداشت برنج در آستارا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۳۴۳

فرماندار آستارا گفت: پیش بینی شده از ۳۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت برنج در آستارا امسال ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن شلتوک به ارزش ۸۵۳ میلیارد تومان برداشت شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، عنایت رضایی پور در حاشیه برداشت محصول از شالیزارهای آستارا اظهار کرد: با وجود مشکل کمبود آب نظر برخی کشاورزان به کاشت نکردن برنج و پرداخت خسارت توسط بیمه به ازای آن بود که با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب کشاورزی و با تلاش مسئولان و همراهی و همدلی مردم، شاهد برداشت پر بار محصول برنج هستیم.

رضایی‌پور با اشاره به اینکه امسال تولید برنج در شهرستان افزایش داشته و برنج مرغوب و با کیفیتی برداشت شده است، افزود: پیش بینی شده از ۳۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت برنج در شهرستان امسال ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن شلتوک توسط ۳ هزار شالیکار به ارزش ۸۵۳ میلیارد تومان برداشت شود.

فرماندار آستارا ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی در حوزه برداشت برنج در آستارا هستیم.

وی به حمایت دولت از کشاورزان اشاره کرد و گفت: همچنان پشتیبان همه کشاورزان شهرستان در زمینه تولید محصولات مختلف همچون برنج هستیم و همه تلاشگران این حوزه، مورد حمایت دولت هستند.

فرماندار آستارا با قابل رقابت خواندن ارقام پرمحصول جدید با ارقام بومی اضافه کرد: با تحقیقات لازم ارقام پرمحصول جدید می‌توانند از نظر کیفیت و قیمت همانند ارقام بومی، نظیر برنج هاشمی رقابت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز