خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد:

حضور ۲۲ هزار بازیکن در رقابت های جام پرچم در کرمانشاه / ۲ هزار و دویست تیم مینی فوتبال ثبت نام کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۲۲۵

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از حضور ۲۲ هزار نفر در رقابت های مینی فوتبال جام پرچم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، زهرا کشتمند در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار با خبرنگاران ورزشی برگزار شد با اشاره  حضور ۲هزار و دویست تیم برای شرکت در رقابت های مینی فوتبال جام پرچم گفت: در این رقابت ها ۲۲ هزار بازیکن در غالب تیم های مینی فوتبال از روستاهای سراسر استان به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: استان کرمانشاه توانست از فرصت بدست آمده برای مشارکت تمامی روستاهای استان در یک رقابت ورزشی نقطه قوتی ساختیم تا ظرفیت ها و پتانسیل های بی نظیر کرمانشاه را در مباحث زیر ساختی و فنی نشان دهیم.

کشتمند با اشاره به شروع همزمان این رقابت ها در اواخر هفته جاری خاطر نشان کرد : در روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه مراسم افتتاحیه رقابت ها را با حضور چند تن از مسوولان فدراسیون و همچنین مسوولان ارشد استان، و تعداد کثیری از دهیاران، بخشداران و فرمانداران روستاها و شهرستان‌های مختلف استان در زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی کرمانشاه خواهیم داشت.

وی افزود: بخشنامه و فراخوان رقابت های جام پرچم در دهم اسفند ماه سال گذشته داده شد و به رغم مشکلات متعددی که در زمینه نرم افزاری برای ثبت نام متقاضیان داشتیم خوشبختانه استان کرمانشاه توانست پیشتر از سایر استان‌ها و قبل از موعد مقرر که ۲۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ بود ثبت نام خود را به پایان برساند و ۲۲ هزار نفر را در غالب ۲ هزار و ۲۰۰ تیم از بین ۲ هزار و ۵۵۰ روستای استان را به فدراسیون معرفی کند.

وی تصریح کرد: این مهم در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از استان‌های دیگر حتی پس از تمدید ۱۰ روزه مهلت ثبت، لیست های خود را تکمیل کنند و از این حیث استان کرمانشاه در مقام نخست قرار گرفت.

کشتمند با بیان اینکه استان کرمانشاه با معرفی این تعداد توانست بیشترین آمار را نسبت به جمعیت خود در بیا استان‌های کشور داشته باشد تاکید کرد: در این بین تنها استان فارس بود که توانست از استان کرمانشاه پیشی بگیرد که علت آن هم جمعیت بالای استان فارس بود که دو برابر استان ما یعنی شهرستان دارد. 

رئیس هیأت روستایی و بازی های بومی محلی استان تصریح کرد: از عمده ترین مشکلات ثبت نام از متقاضیان بحث هزینه بیمه ورزشی روستایی بود که فدراسیون از تمامی شرکت کنندگان درخواست کرده بود .

وی تاکید کرد: هزینه بیمه ورزشی روستایی مبلغ ۴۰ هزار تومان بود که این مبلغ از توان بسیاری از مردم روستایی خارج بود بنابراین با رایزنی‌های که بهمراه سایر استان‌ها با فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون بومی محلی داشتیم توانستیم این مبلغ را به ۱۵ هزار تومان کاهش دادیم تا تمامی شرکت کنندگان بتوانند با بیمه کامل و یکساله در این رقابت ها شرکت کنند.

کشتمند با اشاره به صدور بیش از ۲۰ هزار بیمه ورزشی برای شرکت در این رقابت ها ، تاکید کرد : علاوه بر این تعداد بیمه ورزشی ، فدراسیون نیز ۸ هزار دست لباس ورزشی را در اختیار استان کرمانشاه قرار داده است که به ورزشکاران تعلق خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر شرایط سنی شرکت کنندگان در مسابقات بومی محلی و محدودیت های سنی افزود : شرط سنی برای شرکت کنندگان سن بالای ۱۵ سال می باشد که تمامی شرکت کنندگان این شرایط را دارا هستند. 

کشتمند تاکید کرد: با رایزنی های صورت گرفته با کمیته مینی فوتبال فدراسیون ورزشهای همگانی تیم های برتر در رقابتهای جام پرچم جواز حضور در رقابت های  انتخابی تیم ملی مینی فوتبال کشورمان را بدست خواهند آورد .

کشتمند با بیان اینکه این رقابت ها از ۲۷ مرداد شروع و تا پایان دیماه ادامه خواهد داشت ، افزود : رقابت های مینی فوتبال جام پرچم ابتدا در روستاها آغاز خواهد داشت و تیم های برتر روستایی به ترتیب به لیگ  دهستان ، بخش  ، شهرستان و در نهایت به استان صعود خواهند کرد و تیم قهرمان نیز رقابت های انتخابی تیم ملی مینی فوتبال اعزام خواهد شد 

کشتمند تاکید کرد :مراسم اختتامیه نیز در بهمن ماه سال‌جاری و در ایام الله دهه مبارکه فجر با حضور مسوولان فدراسیون و مسولان استان و شهرستانهای تابعه با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز