خبرگزاری کار ایران

تولید ۴۲۵۰ تن دانه روغنی"کلزا" در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۷۶۵

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید ۴۲۵۰ تن دانه روغنی کلزا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، مجتبی حاتمی، با بیان اینکه امسال ۲۱۵۶ هکتار از مزارع استان زیر کشت کلزا رفته بود، گفت: ۱۴۵۱ هکتار از این سطح در شهرستان‌های معتدل و سرد و مابقی در شهرستان‌های گرمسیر استان کشت شده بود.

حاتمی متوسط عملکرد دانه روغنی کلزا در مزارع کرمانشاه را در سال زراعی جاری ۱.۹ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: امسال تولید کلزا در مزارع استان به ۴۲۵۰ تن رسید.

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در تمامی شهرستان‌های استان کم و بیش کشت کلزا انجام می‌شود، با این حال بیشترین سطح زیر کشت کلزای استان در دو شهرستان کرمانشاه و کنگاور انجام می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه امسال ۱۸ مرکز کار خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان کرمانشاه را بر عهده داشتند، گفت:خرید کلزا از کشاورزان در شهرستان‌های مناطق گرمسیری استان توسط کمیسیون‎های خرید اداره غله با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان انجام شده که در نهایت پس از افزایش قیمت تضمینی کلزا و رسیدن آن به مبلغ ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم کلزا مابتفاوت قیمت کلزا به ازای هرکیلوگرم ۸۵۰۰ تومان به حساب کشاورزان کلزاکار واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: کلزای تولیدی در مناطق معتدل و سرد استان توسط کمیسیون های خرید توافقی شرکت کشت و صنعت ماهیدشت به قیمت هرکیلوگرم ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است. همچنین بخشی از محصول تولیدی کشاورزان استان توسط مراکز خرید توافقی استان‌های همجوار خریداری شده است.

 وی گفت: برداشت کلزا از اردیبهشت ماه در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه آغاز و هم‌اکنون در مناطق سردسیر استان نیز به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز