خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی قزوین:

استقبال مردم قزوین از نوبت یادآور واکسن کرونا ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۵۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای تزریق دوز یادآور استقبال خوبی نداریم، برای افزایش میزان تزریق تیم سیار آمادگی دارد در واحدهای تولیدی و صنعتی و اداره‌ها حضور پیدا کرده و تزریق واکسن را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلال رحمانی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: از دهم تا شانزدهم مرداد ماه در بهداشت محیط یک‌هزار و 757 بازدید داشتیم که به 334 اخطار، 7 ارجاع به مراجع قضایی و 9 پلمب منجر شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در اماکن طبق بررسی‌های انجام شده رعایت بهداشت فردی کرونا ۷۷.۶ درصد، استفاده از ماسک ۱۵ درصد، فاصله‌گذاری اجتماعی ۷۰ درصد و تهویه ۸۰.۶ درصد بود و کاهش داشته است.

وی بیان کرد: تهویه کلاس‌های مدارس از اهمیت ویژه برخوردار  است و آموزش و پرورش باید با همکاری خیرین، نوسازی مدارس و انجمن اولیا و مربیان برای کلاس‌ها تهویه درنظر بگیرد تا در بازگشایی مدارس مشکل پیدا نکنیم.

این مسئول عنوان کرد: افرادی که قصد سفر بویژه  به کشورهای همسایه و حضور در مراسم اربعین را دارند حتما واکسن را جدی بگیرند.

رحمانی ادامه داد: در حال حاضر سه بیماری کرونا، التور و تب کریمه کنگو برای ما مطرح است که در استان‌های غربی شیوع دارد و 32 درصد افرادی که مبتلا به این بیماری شدند سابقه مسافرت به عراق را داشته و حدود 50 تا 60 درصد هم با این افراد در ارتباط بودند.

وی عنوان کرد: برای پیشگیری از تب کریمه کنگو نیاز است از استفادده از گوشتی که تازه ذبح شده پرهیز شود، گوشت پس از ذبح شدن و قبل از مصرف باید حتما تا یک روز در یخچال نگهداری شود.

رحمانی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن اربعین آموزش‌های لازم پیشگیری از کرونا برای موکب‌های اربعین ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز