خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد:

پیش‌بینی‌ اوج گیری کرونا طی 15 روز آینده در ساوه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۱۰

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: با توجه به تعطیلات هفته گذشته و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال اوج گیری کرونا در شهرستان ساوه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی ذکایی افزود: با توجه به تعطیلات هفته گذشته و مسافرت برخی شهروندان به مناطق روستایی احتمال اوج گیری پیک کرونا در شهرستان ساوه وجود دارد که شهروندان در این خصوص باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌هایی که انجام شده از مجموع تست‌های کرونا که از مراجعان اخذ شده است، 50 درصد آنها مثبت هستند که نشان دهنده چرخش بالای ویروس در جامعه بوده و تعداد موارد مثبت عدد بالایی است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه اظهار داشت: تعداد مراجعات سرپایی تغییر قابل ملاحظه‌ای ندارد و به نظر می‌رسد از هفته گذشته تاکنون شرایط کرونا در شهرستان ثابت بوده اما برای قضاوت زود است که در حال حاضر در دامنه یا قله پیک کرونا هستیم.

ذکایی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در 10 تا 15 روز آینده موارد مثبت کرونا افزایشی خواهد شد که نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است. این شرایط در حالی بوده که بازدیدها و پایش‌ها از هیئت‌های مذهبی نشان می‌داد که پروتکل‌های بهداشتی در برخی هیات‌ها 10 و یا 30 درصد بوده است.

وی بیان داشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و برقراری تهویه، در این راستا بسیار مورد تأکید است. از سوی دیگر شهروندان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین و مراسمات مذهبی، تزریق نوبت یادآور را باید در اولویت قرار دهند تا ایمنی جامعه افزایش یابد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان تأکید کرد: در بازه زمانی یک ماه اخیر از تعداد افراد فوت شده یا هیچ یک از نوبت های واکسن و یا نوبت های یادآور دریافت نکرده بودند. در حالی که با تزریق واکسن احتمال بستری و فوت کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز