خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری منطقه چهار قزوین:

ساماندهی خانه‌های متروکه به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۰۳

سرپرست شهرداری منطقه چهار قزوین گفت: خانه‌های متروکه در شهر کانون مناسبی برای بروز انواع معضلات اجتماعی است، از جمله تجمع معتادین که زمینه وقوع جرم را در این مناطق فراهم می‌آورد بنابراین مجموعه مدیریت شهری می‌تواند با ارائه راهکارهای مناسب از قبیل ساماندهی بناهای مذکور نقش مهمی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر ایفا کند.

به گزارش ایلنا، داریوش قاسمی در بازدید میدانی از بافت‌های فرسوده محله سعدی، نظام وفا، هادی آباد و شهرک عارف اظهار کرد: در این مناطق تعداد بسیاری از بناهای مخروبه ناایمن وجود دارد که لازم است در مرحله اول با اطلاع رسانی به موقع و نصب بنر، به مالک یا مالکین ساختمان اخطار لازم داده شود تا از وقوع حادثه احتمالی در شهر جلوگیری شود تا علاوه بر آن بناهای همجوار ملک‌های نا‌ایمن و نیز عابرین دچار حادثه نشوند.

سرپرست شهرداری منطقه چهار قزوین ادامه داد: وجود ساختمان‌های متروکه رها شده در شهر سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اخلال کرده و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود و معضلات و مشکلات عدیده‌ای را پدید خواهد آورد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بناهای رها شده در شهر گفت: ساماندهی بناهای مخروبه و بافت فرسوده باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایمن سازی و توسعه شهری خواهدشد.

قاسمی در خصوص ضمانت اجرایی اخطار به مالکان ساختمان‌های فرسوده افزود: شهرداری منطقه چهار با هماهنگی واحد حقوقی طبق برنامه زمانبندی در مرحله اول اقدام به اخطار به مالک ظرف مهلت مقرر کرده و در صورت عدم توجه مالکان به اخطارهای شهرداری، مدیریت منطقه از دیگر ظرفیت‌های قانونی خود جهت تامین دلیل و حکم دادستانی اقدام خواهدکرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز