خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

547 قزوینی متقاضی فرزندخواندگی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۲۱۰

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۵۴۷ نفر در قزوین متقاضی فرزندخواندگی هستند که بیشترین آن‌ها با 287 نفر مربوط به شهرستان قزوین است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، دهباشی‌پور اظهار کرد: در یک سال گذشته ۱۱ فرزند به‌صورت فرزندخوانده و هشت فرزند به‌صورت امین موقت به خانواده‌های واجد شرایط فرزندخواندگی واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر  ۲۸۷ متقاضی در شهرستان قزوین، ۱۳۵ متقاضی در شهرستان البرز، ۴۴ متقاضی در شهرستان آبیک، ۴۲ متقاضی در شهرستان تاکستان، ۳۴ متقاضی در شهرستان بوئین‌زهرا و پنج متقاضی در شهرستان آوج برای فرزند خواندگی ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از بین متقاضیان ۲۱ درصد متقاضی فرزند پسر، ۵۶ درصد متقاضی فرزند دختر و برای ۲۳ درصد از متقاضیان جنسیت مطرح نیست.

این مسئول ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بالغ ‌بر ۱۶۳ متقاضی در سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده‌اند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴ متقاضی به مجموع متقاضیان اضافه شده است؛ همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون واگذاری ۶ فرزند به خانواده‌های متقاضی واجد شرایط صورت گرفته است.

دهباشی‌پور بابیان اینکه اولویت اول در فرزندخواندگی بر زوج‌های جوانی است که پنج سال از ازدواج آن‌ها گذشته باشد و ازدواج فعلی خود صاحب فرزند نشده باشند، اظهار کرد: اولویت دوم بهزیستی برای فرزندخواندگی با زنان و دختران بدون شوهر و اولویت سوم با زوجینی است که خود دارای فرزند هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز