خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

دوقطبی سازی به معنای دشمن تراشی برای خودمان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۱۴

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: احتمالاً واژه دوقطبی‌سازی به گوش همه ما خورده است، دوقطبی‌سازی یعنی بیاییم بگردیم یک دشمن برای خودمان پیدا کنیم، ببینیم چه کسی را می‌توانیم پیدا کنیم تا با او دشمنی کنیم، گاهی اوقات نگاهمان آن‌قدر کوتاه می‌شود که در هیئت خودمان هم دشمن درست می‌کنیم و دو قسمت می‌شویم، بعد از آن باز هم به قسمت‌های بیشتری تقسیم می‌شویم، اینها مورد پسند ائمه ما نیست.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار عراقی‌های مقیم قزوین با موضوع اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: قرآن یک تفسیر و یک تأویل دارد، تفسیر قرآن یعنی معنای قرآن اما تأویل قرآن یعنی برخی از اسرار قرآن که توسط اهل بیت (ع) برای شیعیان بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین پس از اشاره به تاویل برخی از آیات به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرده و پس از آن تأکید کرد: تحولاتی که اکنون در عالم شاهد آن‌ها هستیم، خبرهای عجیبی را به ما می‌دهد، یک زمان مردم باید از طریق العلما به صورت مخفیانه به کربلا می‌رفتند، اکنون همه عالم در حال تماشای لشکر امام حسین (ع) هستند که از بلاد مختلف عالم به کربلا می‌آیند، یعنی «حب الحسین یجمعنا» شده است، اینها اتفاقات جدید و مهمی است.

 امام جمعه قزوین با اشاره به پرهیز از دو قطبی سازی اظهار کرد: قرآن فقط روی یک دوقطبی‌سازی تأکید می‌کند، خداوند در آیه 82 سوره مائده می‌فرماید هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت و با محبت‌تر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند: ما نصرانی هستیم، این دوستی نصاری نسبت به مسلمین بدین سبب است که برخی از آن‌ها دانشمند و پارسا هستند و تکبر و گردنکشی بر حکم خدا نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یهود و آن‌هایی که با یهود همراه هستند نظیر آمریکا، انگلیس و همه منحرفان و منافقان در یک قطب هستند، اینها دشمن هستند، در مقابل اینها مسیحیانی هستند که حقیقتاً به حضرت مسیح اعتقاد دارند، حتی اینها را هم باید جذب کنید، چه برسد به اهل‌سنت و گروه‌های مختلف پیروان اهل بیت؛ قرآن می‌گوید همه این‌ها را باید جذب کنید چون این‌ها اهل ذکر و اهل عبادت هستند و مستکبر نیستند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند می‌گوید شما فقط باید حواستان به دو قطبی مستکبرین و مستضعفین باشد و خداوند می‌گوید من همراه و طرفدار مستضعفین هستم، ما باید این دو قطبی را ببینیم، اگر این را ببینیم معنای شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی را نیز می‌فهمیم زیرا هر کسی به اختلافات درون مقاومت اسلامی دامن بزند در جبهه یهود است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 54 که اتفاق مدرسه فیضیه رخ داد همه دار و ندار ما مدرسه فیضیه بود که درب آن بسته شد، الان یمن، لبنان، فلسطین، غزه، عراق و سوریه در مسیر آرمان فیضیه قرار گرفته‌اند و رنگ و بوی مرکز معارف امام صادق (ع) و ائمه اطهار (ع) را به خود گرفته‌اند. 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: الحمدلله هر سال اتحاد ما بیشتر شده و انسجام ما جدی‌تر می‌شود و اربعین مان با شکوه بیشتری برگزار می‌شود، ان‌شاءالله بتوانیم با محوریت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیشتر شاهد تعظیم شعائر الهی باشیم، اگر کسانی نادانی کردند و زمینه دو دستگی و اختلاف را فراهم کردند با بزرگواری تلاش کنیم آن را بپوشانیم تا دشمنان سوءاستفاده نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز