خبرگزاری کار ایران

رئیس راهداری کشور:

بیش از ۸۰ درصد بار و مسافر کشور از طریق جاده ها جابجا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۲۸۸

آیین تکریم و معارفه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با حضور رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور برگزار شد و علیرضا راستیار به عنوان مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس معرفی شد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد بار و مسافر کشور از طریق جاده ها جابجا می شوند.

داریوش امانی با اشاره به اینکه ایمنی به عنوان اولویت اصلی سازمان است بیان کرد: درحال حاضر ۲۲۱  هزار کیلومتر راه داریم که حفظ این سرمایه و مدیریت آن کار بزرگی است.

وی گفت: درحال حاضر  ۳ هزار همت ارزش راه های ما است که براساس شاخص های جهانی هزینه نگه داری راه ها چندبرابر است و ۳۵ هزار میلیارد تومان هزینه نگه داری راه ها است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم  اقدامات خوبی در خصوص ایجاد درآمدهای پایدار برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیش بینی شده است، عنوان کرد:  تلاش شد تا با افزایش اعتبارات بحث هوشمندسازی، روکش، آسفالت، خط کشی و ... در دستور کار قرار بگیرد.

امانی با اشاره به تلاش برای افزایش دورین ها در جاده ها  و توافق با پلیس برای تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه عنوان کرد:  تا پایان سال مناقصه برگزار می شود و جمع دوربین ها درحال حاضر ۲ هزار ۱۰۰ دوربین است که ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت و بنا شد که از منابع بانک ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به مسائلی که با آن روبرو هستیم و تحریم های ظالمانه بیان کرد: با همین شرایط سخت  رانندگان به عنوان سربازان گمنام اقتصادی در شرکت ها ودر بخش مسافر و بار عاشقانه کار کردند

وی با بیان اینکه  سال ۹۸ جابجایی ۲میلیون و ۷۰۰ هزار  زائر در اربعین را داشتیم، عنوان کرد: امسال هم با تاکیدات مقام معظم رهبری و توافقات صورت گرفته پیش بینی می شود بالای ۵ میلیون زائر داشته باشیم و ۳۰۰ هزار زائر خارجی به ویژه از پاکستان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از نقطه صفر مرزی متعهد هستیم که زائر برود و به سلامت برگردانیم، خاطرنشان کرد: این مهم با تلاش بخش مسافر و رانندگان محقق می شود لذا باید تلاش کرد تا مشکلات اقتصادی رانندگان برطرف شود.

امانی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد افزایش ترانزیت در سال گذشته داشته‌ایم، یادآور شد: همچنین تعاملات با کشورهای همسایه و مراودات اقتصادی و تجاری و مسافر بنا به فرمایش داشته ایم و در سه ماه امسال نسبت به پارسال ۳۵ درصد افزایش ترانزیت داشته ایم که هدفگذاری روی بحث ۲۰ میلیون تن است.

وی گفت: در موضوع سیل اخیر نیز نیروهای راهداری بر بازگشایی جاده ها مسیرهای روستایی و پاکسازی معابر کمک شایانی داشتند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به تکریم از مدیر سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس بیان کرد: افراد برمبنای شایسته سالاری در ستاد سازمان قرار می گیرند و کما اینکه در گذشته این ملاک رعایت شد، هم اکنون برمبنای شایسته گزینی در بدنه سازمان، مدیرکل جدید نیز انتخاب شد‌‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز