خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

۲۳ میلیارد تومان سامانه مونسون به راه‌های بوشهر خسارت وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۷۳۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: سیل تا کنون ۲۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به راه‌ها و محور‌های مواصلاتی استان خسارت وارده کرده است.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم اخترشناس بیان کرد: برآورد اولیه خسارت بارندگی‌ها و سیلاب ناشی از سامانه بارشی مونسون به راه‌ها و پل‌های محور‌های مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل بیش از۲۳ میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان تخمین زده شده است.
 
اخترشناس افزود: طبق برآورد‌ها شهرستان دشتستان با ۱۱میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان، شهرستان تنگستان با ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و شهرستان دشتی با ۴ میلیارد تومان بیشترین خسارت را در حوزه راه‌ها، ابنیه فنی  و پل‌ها دیده‌اند.
 
وی ادامه داد: در بین محور‌های ارتباطی استان نیز محور فرعی برازجان به کلمه در شهرستان دشتستان با حدود ۷ میلیارد تومان بیشترین خسارت را از سامانه بارشی مونسون و سیلاب پنج‌شنبه ۶ مرداد ماه دیده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به ریزش مجدد کوه در محور اهرم به فراشبند، گفت: برآورد خسارت  به راه‌ها و ابنیه فنی در مرحله ابتدایی است و با توجه به ادامه ناپایداری‌های جوی در استان و امکان تشدید بارندگی‌ها در روز‌های آتی ممکن است خسارت‌ها افزایش یابد.
 
وی از آماده‌باش صددرصدی و حضور نیرو‌ها و لجستیک راهداری در کنار راهدارخانه‌ها و محور‌های ارتباطی خبر داد و گفت: از چهارشنبه و به‌دنبال هشدار سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان، بیش از ۲۰۰ نفر نیرو با ۱۲۰دستگاه ماشین آلات و لجستیک راهداری در ۱۶ راهدارخانه و همچنین نقاط آسیب پذیر راه‌ها مستقر هستند و به ارائه خدمت می‌پردازند.
 
اخترشناس همچنین از پایش لحظه‌ای و مناطق حساس راه‌ها با سامانه‌های هوشمند نظارت تصویری خبر داد و افزود: کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان با کمک ۲۰ سامانه نظارت تصویری نصب شده در مناطق حیاتی راه‌های استان نظیر پل دوقلوی کلل به‌صورت شبانه روزی به رصد رخداد‌های طبیعی و ترافیکی این مناطق می‌پردازند و داده‌های این مرکز برای اتخاذ تصمیم در اختیار مسئولان استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز