خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین خبر داد:

آمادگی شبانه روزی اکیپ‌های راهداری قزوین برای جلوگیری از بحران سیل

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۲۸۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان قزوین از آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری استان برای جلوگیری از بحران احتمالی سیل در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، افشین پیرنون در خصوص آمادگی راهداری استان گفت: در طرح راهداری نوروزی که از 25 اسفند ماه 97 آغاز شده است، تعداد 300 نفر از پرسنل راهداری حضور مستمر و شبانه روزی دارند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با استفاده از 280 دستگاه ماشین آلات سبک و نیمه سنگین و سنگین در 26 راهدارخانه استان مستقر هستند و با تمام توان عملیات راهداری را انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با حوادث احتمالی بیان کرد: همزمان با سفرهای نوروزی هموطنان عزیز پس از آماده سازی راه‌ها نظیر خط‌کشی راه‌ها، ساماندهی علائم افقی، عمودی و تجهیزات ایمنی در راه ها، پاکسازی حاشیه راه ها، رنگ آمیزی پایه علائم هشدار دهنده و آشکار سازی نقاط پر حادثه و ... در اسفند ماه با توجه به بارش های پیش بینی شده سازمان هواشناسی و پیش بینی بارش برف و باران در محورها وگردنه های برفگیر استان علاوه بر عملیات برف روبی و نمک پاشی در گردنه ها، به منظور جلوگیری از آسیب های ناشی از حجم بارش ها در استان با برنامه ریزی و آمادگی کامل، این اداره کل اقدامات موثر و پیشگیرانه اعم از بازگشایی مسیرهای حرکت آب به سمت آبروها و دهانه پل ها و هدایت آبهای سطحی را بعمل آورد.

وی در ادامه افزود: با پیش بینی بحران احتمالی سیل در استان طی روزهای اخیر نیز اقدام به اجرای بند خاکی و سیل بند در محدوده پایین دست پل آبگرم (رودخانه خررود)، ایجاد سیل بند در روستای فتح آباد، رفع انسداد رودخانه قانلی چای در محدوده دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا، ایجاد خاکریز و سیل بند در روستای قره باغ، تخلیه آب های پل های زیرگذر و... از دیگر اقدامات این اداره کل برای جلوگیری از بحران سیل است. و کارشناسان و روسای ادارات شهرستانهای تابعه به منظور بررسی پل ها و ابنیه فنی و وضعیت تردد درمحورهای مواصلاتی استان به دقت و بطور مستمر و شبانه روزی وضعیت مسیرهای سیلابی را رصد می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط جوی پیش بینی شده حتی المقدور از سفرهای غیر ضرور خودداری شود و چنانچه ناچارا نیاز به عبور از محورهای مواصلاتی وجود دارد باید از سلامت خودروی خود به ویژه وسایل و تجهیزات ایمنی آن اطمینان حاصل کنند و به توصیه های ایمنی دستگاهها و مدیریت بحران توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز