خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

برخی مداحان در عزاداری‌ها از خط قرمزها عبور می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۴۹۶

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: یکی از آسیب‌های عزاداری‌ها بیان مسائل حاشیه‌ای است و گاهی با بدعت‌هایی مواجه هستیم که با مدیحه‌سرایی ناب فاصله دارد و برخی مداحی‌ها برای جامعه‌ای که با مسائل دینی و اعتقادی انس و الفت دارد، ایجاد حیرت می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی در جمع اعضاء کانون مداحان استان قزوین گفت: مدیحه‌سرایی قدمت دیرینه داشته و تا به امروز ادامه دارد و فعالیت در این حوزه را نمی‌توان از بیان مسائل دینی و آموزه‌های اهل بیت (ع) جدا دانست و چنانچه خارج از این چارچوب عمل شود و به برخی حواشی پرداخته شود، در ذهن شنونده نسبت به مسائل دینی و همچنین جامعه مداحان افکار منفی شکل می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: مداحان باید خط قرمزها را رعایت کنند، تا خدایی ناکرده ترویج مسائل دینی توسط آن‌ها بازخورد عکس نداشته باشد و نباید مطالبی بیان شود، که پذیرش آن برای مردم سخت باشد و باید بر اساس روایات به حقایق پرداخت.

وی بیان کرد: مداحان با عشق به ائمه اطهار (ع) و اهل بیت(ع) وارد این عرصه شده‌اند و باید از فرصت پیش آمده به عنوان یک مبلغ و مبشر مسائل دینی و فرهنگی استفاده کنند.

این مقام قضایی استان ادامه داد: همه ما به عنوان عضوی از جامعه در ارتقاء فرهنگ عمومی نقشی برعهده داریم و این نقش در مداحان به عنوان مبلغان فرهنگ دینی پررنگ‌تر است؛ لذا باید حواشی این حوزه که گاهاً در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود، کاهش یابد.

رجبی تاکید کرد: در سال‌های اخیر برخی مداحی‌ها در فضای مجازی منتشر شد که موجب تعجب همگان گردید و به همین خاطر مداحان باید مراقب نفوذ در سبک‌ها و اشعار حوزه مدیحه‌سرایی باشند، تا حواشی این حوزه به حداقل برسد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی بر اساس اصل 156 قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه را برعهده دارد و قطعاً در این حوزه نیز با رویکرد پیشگیرانه از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد و شناسنامه‌دار کردن مداحان باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و عملکرد مداحان در یک بازه زمانی مشخص مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز