خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه ورزش همگانی اداره ورزش استان کرمانشاه :

بحث مالی و نبود اسپانسر دغدغه اصلی هیأت‌های ورزشی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۹۶۱

معاون توسعه ورزش قهرمانی استان نبود اسپانسر و کمبودهای مالی را دغدغه مشترک هیات‌ها و اداره ورزش و جوانان خواند و گفت ؛ این مسئله باید با کمک واحد‌های تولیدی سطح استان مرتفع شود.

جلال عزیزی در گفت وگو با  ایلنای کرمانشاه گفت: مجموعه اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی در کنار هم یک ساختار مشترک را تشکیل می دهند که باهم، هم عقیده و هماهنگ هستند ، اگر توسعه ای در حوزه ورزش صورت بگیرد ماحصل زحمات همه اعضای جامعه ورزش و اداره کل و هیاتها است .

جلال عزیزی با بیان اینکه صحبت ها و حاشیه‌هایی در روزهای اخیر در جلسات برخی هیات‌ها و انجمن ورزشی نویسان استان مطرح شده،گفت :  این اظهارات از چند جهت قابل تامل است ، به صورتی که نظر این عزیزان قابل احترام است و ما هم به بخشی از این موضوعات قاعدتاً اعتقاد داریم .

معاون ورزش و جوانان استان تاکید کرد : خوشبختانه ما ارتباط بسیار خوبی با هیاتها ورزشی داریم و خودم به عنوان کسی که مسئولیت هدایت ، حمایت و نظارت مستقیم بر هیات‌های ورزشی را دارم ارتباط بسیار نزدیک و  صمیمی را با آنها دارم و اگر صحبت ، مشکل یا انتقادی باشد  با ما در میان می گذارند و ما به آن به طور کارشناسانه خواهیم پرداخت .

عزیزی ادامه داد "بخش عمده صحبت های روسای هیات‌ها در خصوص موضوعات مالی است که یکی از دغدغه های اساسی ورزش مملکت بویژه استان ما و استانهایی است که به لحاظ صاحبان صنایع و سرمایه در وضعیت مناسبی قرار ندارند .

این مسئول تاکید کرد :چون در استان کرمانشاه صنایع بزرگ کافی  وجود ندارد بنابراین متاسفانه بخش های اسپانسری هیات‌های ورزشی که در استانهای برخوردار از صنایع مناسب وجود دارد ، در اینجا مغفول است  و همین امر باعث شده  بیشتر هیاتها و ورزشکاران ما در فشار مالی باشند و شاهد ابراز گلایه های منطقی در این زمینه هستیم و اداره ورزش هم قطعا بر این موضوع اذعان می کند و در حد توان به دنبال حل این موضوع بوده و هستیم.

معاون ورزش استان بیان کرد :از منابعی که در اختیار داریم  خوشبختانه توانسته ایم بر اساس یک روش کارشناسی  بطور عادلانه و طبق قانون در میان هیات‌های ورزشی توزیع کرده ایم ولی بطور قطع این منابع آنقدر نیست که جوابگوی تمام نیازهای هیات های ورزشی استان باشد زیرا هزینه های بخش ورزش و جامعه ورزش واقعا بالا است و منابع دولتی جوابگوی تمامی آن نیست و برای تامین تمامی این هزینه ها نیاز به اسپانسر و حامیان مالی داریم که امیدواریم صنایع و واحد‌های تولیدی به حوزه ورزش ورود پیدا کنند .

وی با بیان اینکه توسعه ورزش در میان جوانان و نوجوانان می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را از بین ببرد ، تاکید کرد:ما می توانیم با تکیه بر توسعه ورزش به یک جامعه سالم ، شاداب ، پویا و عاری از آسیب های اجتماعی دست پیدا کنیم  .

جلال عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره ای به ایجاد زیر ساخت های ورزشی در سالهای اخیر و برخی انتقادات وارده به آن داشت و گفت "در  چند سال اخیر در این زمینه بسیار خوب عمل کرده ایم به طوری که در بسیاری از رشته ها که فاقد امکانات و زیر ساخت های لازم بودند حتی در دوره افتاده تربن مناطق ،روستاها و مناطق حاشیه ای سالن های مجهز و زمین های چمن مصنوعی مناسبی احداث شده است که از نیازهای اساسی جامعه ورزش است .

وی افزود :به طور نمونه ، در قایق رانی ما هیچگونه امکانات ورزشی نداشتیم ، در دوچرخه سواری پیستی در استان وجود نداشت و در اسب سواری هم که فاقد پیست بودیم ، ساخت پیست اسکیت که نیاز اصلی جامعه نونهال و نوجوان استان بود و در برخی رشته های  دیگر  سرمایه گزاری مناسبی در زمینه ایجاد زیرساخت ها صورت گرفته است که در تاریخ ورزش استان بی نظیر است  .

معاون توسعه ورزش قهرمانی استان تصریح کرد: در زمینه پزشکی ورزشی هم استان کرمانشاه مجهزترین و بزرگترین آکادمی پزشکی ورزشی کشور را احداث کرده که مکانی است که نیاز اساسی جامعه ورزش خصوصاً ورزشکارانی است که زمینه قهرمانی فعالیت می کنند و این آکادمی یکی از مهم‌ترین زیرساخت ها برای توسعه ورزش قهرمانی است .

عزیزی انتقادات به ساخت این زیر ساخت ها را غیر منطقی خواند و گفت : تمامی این زیر ساخت ها بر اساس کارشناسی و نیازسنجی انجام گرفته  و بیان اینگونه صحبت ها از سوی برخی غیر واقعی و غیر منطقی است .

عزیزی در پایان اشاره ای   به مدال های بین المللی کسب شده در سالهای اخیر توسط ورزشکاران داشت و افزود : در این سالها ۷۰ مدال بین المللی کسب شده است که شامل ، المپیک ناشنوایان ، مسابقات جهانی ، آسیایی و تورنمنت های معتبر بوده است .

وی افزود :در بخش ورزش همگانی و توسعه این ورزش در سطح کشور مقام نخست را در اختیار داریم و این امری است که  بطور مداوم در سالهای اخیر ادامه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز