خبرگزاری کار ایران

نماینده داراب و زرین دشت در گفت و گو با ایلنا:

خسارت 200 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی و جاده‌های داراب/ آسیب جدی به سه روستا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۲۲۳

نماینده داراب و زرین دشت در استان فارس با بیان اینکه سیل و بارش های روز گذشته تاکنون باعث شده در شهرستان داراب حدود 200 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و زیر ساخت های روستاها و جاده ها وارد شود، گفت: متاسفانه این حادثه باعث تلفات دام هم در شهرستان داراب شد.

محمد جواد عسکری در گفت و گو با ایلنا افزود: به رغم اینکه در یک مقطع زمانی کوتاه شاهد بیش از 52 میلی متر بارش در شهرستان های داراب و زرین دشت بودیم که این مهم باعث روانه های سیلاب شده بود اما این حادثه هیچ گونه تلفات جانی در این دو شهرستان نداشت.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی از قبل توسط مسئولان اعلام شده بود و برای همین توانستیم تمامی تمهیدات لازم را در شهرستان های داراب و زرین دشت پیش بینی کنیم، گفت: از همین رو با حضور تمام دستگاه های شهرستان جلسات متعدد را برگزار و کارها را تقسیم کردیم تا از هرگونه بروز اتفاق جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی در ادامه با بیان اینکه جهت بررسی و رسیدگی به مشکلات شهرستان های داراب و زرین دشت روز گذشته تعدادی از مسئولان استان و معاون استاندار فارس، مدیران کل استان معاون وزیر و رئیس دامپزشکی کشور به این شهرستان عزیمت کردند و میزان خسارت ها را برآورد کردند، گفت: تا هفته آینده اعتبارات این بخش جهت پرداخت تسهیل می شود.

نماینده داراب و زرین دشت در ادامه هم افزایی میان تمام مسئولان شهرستان های داراب و زرین دشت را امری قابل تقدیر بر شمرد افزود: با توجه به اینکه احتمال بارش ها وجود دارد بنابراین جهت کنترل و پیشگیری از هر گونه رخداد مسئولان آمادگی لازم را دارند متاسفانه سیل اخیر سبب شد تا به سه روستا در شهرستان داراب خسارت وارد شود.

وی با بیان اینکه سیلاب اخیر به حوزه باغات، مرکبات و دام شهرستان های داراب خسارت وارد کرد، ادامه داد: جهت رسیدگی و پرداخت به موقع خسارت های وارد شده به افراد زیان دیده با وزیر جهاد کشاورزی صحبت کردم که مقرر شد امروز مدیر کل بحران وزارت جهاد جهت تعیین خسارت و روش های پرداخت به شهرستان داراب سفر می کند.

عسکری در پایان  خاطرنشان کرد: با تمهیدات و جلسات متعددی که در چند روز اخیر توسط فرماندار این شهرستان گرفته شد  تلفات جانی نداشتیم و تلفات مالی هم با توجه به شدت بارش و قرارگیری برخی از روستاها در مسیر سیلاب که در این سامانه بارشی با طغیان رودخانه مواجه بودیم، به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز