خبرگزاری کار ایران

‍ خسارت 2 میلیارد تومانی سیل به روستاهای شهرستان گناباد

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۱۹۳

فرماندار گناباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر حدود 2 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و زیر بنایی روستاهای گناباد وارد شد.

به گزارش ایلنا از گناباد، حامد قربانی در این باره گفت: بیشترین خسارت بارندگی‌های اخیر در شهرستان گناباد مربوط به منطقه پسکلوت و روستاهای گیسور و اسو بخش مرکزی بوده‌ است.

وی ادامه داد: حجم بالای بارندگی‌ها در مدت زمان کم باعث بروز خساراتی در منطقه‌ پسکلوت شد، به طوری که در مدت 48 ساعت حدود 40 میلیمتر بارندگی در این منطقه داشتیم که در ده سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمده خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی بوده است، بیان کرد: در روستای گیسور با مسدود شدن 8 میله چاه به قنات‌های کشاورزی  روستا خساراتی وارد شد همچنین در روستای اسو سیلاب بخشی از لوله‌های انتقال آب کشاورزی را از مسیر خارج کرد و به جاده‌های بین مزارع نیز خساراتی وارد شد.

فرماندار گناباد خسارت به بندها و باغات پسته را از جمله سایر خسارت‌های مربوط به بخش کشاورزی برشمرد و افزود: تا این لحظه حدود ۱/۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شده‌ است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد بارش‌ها، در بخش زیرساخت‌ها نیز به تعدادی از پل‌ها و جاده‌های بین روستایی در مسیر گیسور به سمت چاه‌نمک و چاه‌مسیله خساراتی وارد شد که میزان خسارات در این بخش حدود 500 میلیون تومان برآورد شده‌ است.

قربانی خاط‌ر نشان کرد: تیم‌های امدادی و ماشین‌آلات راهداری از همان ساعات اولیه در مناطق خسارت دیده حضور دارند و هیچ جاده مواصلاتی بین روستایی مسدود نیست و رفت و آمد طبق روال عادی ادامه دارد.

وی گفت: طی نشست‌ها و جلساتی که داشتیم تصمیم بر آن شد که آبیاری مزارعی که چاه‌های قنات آن‌ها توسط سیلاب مسدود شده است، به طور موقت از طریق پمپاژ توسط خط لوله‌ای که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، انجام شود تا وقفه‌ای در امور کشاورزی ایجاد نشود و در فرصت مناسب نسبت به بازگشایی و یا تغییر مسیر چاه‌ها اقدامات لازم انجام شود.

فرماندار گناباد تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و آماده‌باش کامل نیروهای مربوطه، در بخش کوهستانی کاخک کمترین خسارت را داشتیم و خوشبختانه در خود شهر گناباد نیز خسارت قابل توجهی نداشتیم و بیشتر موارد مربوط به آبگرفتگی معابر بود که با حضور به موقع نیروهای امدادی در همان ساعات اولیه بازگشایی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با کمک ارگان‌های مربوطه بتوان خسارت‌های وارده را در اسرع وقت جبران کرده و از بروز خسارت‌های احتمالی در آینده نیز جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز