خبرگزاری کار ایران

خرید گندم از کشاورزانِ کرمانشاه به مرز 495 هزار تن رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۰۲۳

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: خرید گندم از کشاورزان استان به مرز 495 هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ماشاءالله ارویسی با بیان اینکه تاکنون بیش از 494 هزار و 972 تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده، اظهار کرد: 437هزار و 235 تن از این میزان در مراکز خرید تضمینی گندم خریداری شده و 57هزار و 737تن دیگر به خرید گندم دروم از سوی کارخانجات ماکارونی از کشاورزان گندم کار مناطق گرمسیر استان اختصاص دارد.

ارویسی افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش خرید گندم در مراکز خرید تضمینی و 13 درصد افزایش خرید در مراکز خرید توافقی گندم داشته ایم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان امسال برآورد می‌شود میزان تولید گندم در استان به حدود 550 هزار تن برسد که امیدواریم این هدفگذاری محقق شود.

ارویسی سپس اشاره ای هم به پرداخت 100 درصدی مطالبات گندمکارانی که تا یازدهم تیر ماه محصول خود را تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده‌اند، داشت و گفت: تاکنون 1346 میلیارد و 779 میلیون تومان وجه گندم به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته قرار شده بقیه مطالبات گندمکاران استان نیز در اسرع وقت پرداخت شود.

 وی با اشاره به فعالیت 61 مرکز خرید تضمینی گندم در استان، گفت: این مراکز تا اتمام برداشت کار خرید گندم از کشاورزان را ادامه خواهند داد.

برداشت محصول در گندمزارهای استان کرمانشاه از دهه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا دهه سوم شهریور در مناطق سردسیر استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز