خبرگزاری کار ایران

امسال ۲۵هزار همدانی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۱۶۷

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از پوشش ۲۵ هزار همدانی در سالجاری خبرداد و گفت: براساس برنامه امسال در کل کشور یک میلیون نفر تحت پوشش این صندوق قرار خواهند گرفت که سهم استان همدان ۲۵ هزار نفر است.

به گزارش ایلنا از همدان، مهدی سماواتی با بیان اینکه توسعه بیمه اجتماعی از برنامه‌های راهبردی دولت مردمی است، اظهار کرد: دولت حمایت جدی از بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر دارد و دو برابر حق بیمه را دولت به عنوان کارفرما می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست سال۳۸۰۰ نفر ثبت نام جدید و تعداد ۳۰۰ نفر به مستمری بگیران صندوق اضافه شده است، خاطرنشان کرد: بیمه اجتماعی یک فرصت طلایی برای روستائیان، کشاورزان، عشایر و ساکنین در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است و افراد مشمول در جامعه هدف با پرداخت سالی یک‌بار حق بیمه می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

 وی مزایای اصلی صندوق را بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای دانست و اضافه کرد: حداقل حق بیمه در یکسال، در سال جاری ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان است که بیمه شده با پرداخت سهم خود می‌تواند از دو برابر حق بیمه که دولت به عنوان کارفرما در جامعه هدف پرداخت می‌کند، از یارانه بیمه ای دولت برخوردار شود.

سماواتی با دعوت از روستائیان و عشایر برای عضویت در این صندوق، افزود: خانم‌ها و آقایان با سن ۱۸  تا ۵۰ سال امکان ثبت نام در صندوق را دارند و هیچگونه محدودیتی برای اعضای خانوار وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: در حال حاضر ۱۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قرار دارند که از این تعداد ۷۵۰۰ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان دارای ۵۰ کارگزاری فعال است که وظیفه اطلاع رسانی از خدمات صندوق و انجام امور بیمه ای بیمه شدگان را در نقاط مختلف استان بر عهده دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز