خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان:

برای توسعه شهرک‌های صنعتی با کمبود زمین مواجهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۵۷۳

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت: شهرک صنعتی استان نیازمند توسعه است ولی متاسفانه برای توسعه با کمبود زمین مواجه هستیم که نیاز است دستگاه های متولی به ما کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، در استان گلستان ۱۱ ناحیه، ۱۳ شهرک صنعتی فعال ، ۶۷۰ واحد تولیدی و ۹۱۰ واحد صنعتی وجود دارد که همه اینها آب، برق و گاز دارند. تولیدات  این کارخانه جات شامل سیمان، ‌معدنی،‌ لبنیات،‌ صنایع ساختمانی، ‌قیر،‌ سورتینگ و بسته بندی،‌ کود آلی و..... است.

 گلستان امکان دسترسی به آسیای میانه از طریق خط آهن ایران به ترکمنستان و قزاقستان دارد  اما متاسفانه زیرساخت کافی در بخش صنعت برای بهره برداری از این ظرفیت ها وجود ندارد.

 گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی است و سرمایه گذاری حوزه های خدمات و صنعت در رتبه های بعدی قرار دارد و صنعت می تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه گلستان داشته باشد و باید در این  زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد.

گلستان در کریدور ریلی شمال - جنوب قرار گرفته است و  اتصال ریلی کریدور شمال به جنوب استان را از بن بست اقتصادی خارج می‌کند و در سال گذشته  منطقه آزاد تجاری اینچه برون تصویب شد اما هنوز اقدامات خاصی صورت نگرفته است.  منطقه آزاد اینچه برون محدوده ای به وسعت تقریبا 12 هزار هکتار  به طول تقریبی 40 کیلومتر و عرض 3 کیلومتر  از مرز اینچه برون تا شهرک صنعتی اترک در محدوده منطقه ویژه اقتصادی اترک را شامل می شود.

درویشعلی حسن زاده درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: درحال حاضر با کمبود زمین برای توسعه شهرک های صنعتی مواجه هستیم و باید یک سری زیر ساخت های اساسی در این مناطق تامین شود.

وی ادامه داد: برای توسعه صنعت باید آب، برق وگاز وجود داشته باشد که این موضوع بسیار مهم است و صنایع آب و برق بسیار زیادی مصرف می کنند ولی متاسفانه استان نمیتواند این زیر ساخت ها تامین کند.

حسن زاده بیان کرد: سازمان صمت گلستان به تنهایی نمی تواند این مشکلات را برطرف کند و نیاز است که دستگاه های متولی کمک کنند که زیر ساخت های استان تقویت شوند.

وی گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیر ساخت های شهرک های صنعتی اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: درسال گذشته بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد و همچنین طی سه سال آینده در حوزه صنعت استان ۱۴ هزار مگاوات برق  از نیروگاه اختصاصی وبا سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلار انجام می گیرد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۶۵ واحد صنعتی در حال ساخت در استان داریم که اکثر آنها پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را دارند که با ایجاد آنها بیش از ۴ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد که تلاش می کنیم تا پایان سال بخشی از این واحدهای صنعتی رل افتتاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۹ هزار نفر در شهرک های صنعتی مشغول به کار هستند و طبق  تعهد سازمان صمت گلستان باید ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و همچنین با تلاش های صورت گرفته ۴۲ واحد صنعتی راکد ار ابتدای سال به چرخه تولید بازگشت.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز