خبرگزاری کار ایران

سرپرست منطقه هفت شهرداری اصفهان خبر داد؛

مرمت و ساماندهی خانه جوان با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۳۰۸

سرپرست منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: پروژه مرمت و ساماندهی خانه جوان به ‌منظور شاخص‌سازی عناصر معماری و شهرسازی با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن گلی با اعلام این خبر گفت: این پروژه با مساحت ۳۱۰۰ متر مربع و اعتباری به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به نوع معماری، ساخت منحصر به ‌فرد و قدمت خانه جوان، تأکید کرد: با مرمت و ساماندهی این مرکز می‌توانیم هویت تاریخی منطقه را زنده نگه داشته و حلقه پیوند با گذشتگان و فرهنگ غنی آنها را بازگو کنیم.

به گفته سرپرست منطقه هفت شهرداری اصفهان، احیای حمام دوران صفوی، بخشی از ضلع شمالی خانه جوان که از دوران قاجار به یادگار مانده و ساختمان کوشک مرکزی یادگار دوران پهلوی از جمله اقداماتی است که در قالب پروژه‌های مرمت و احیا در منطقه 7 انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سبک‌سازی بام، استحکام‌بخشی طاق و چشمه‌ها، خواناسازی پلان و حذف الحاق‌ها، اجرای دوخت و دوزها و درز ترک‌ها بر پایه جرزهای طاق‌چشمه‌ها، اجرای پاکسازی سطح و دوده‌زدایی، مرمت، بازسازی و کف‌سازی حمام تاریخی و لایه‌برداری رنگی درب‌های چوبی ضلع شمالی و شرقی آن و احیا و بازسازی حمام تاریخی صفوی از دیگر اقداماتی است که در قالب پروژه مرمتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز