خبرگزاری کار ایران

مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان مطرح کرد؛

کیفیت محصولات ذوب آهن اصفهان، عامل استحکام ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۴۵۱

مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان گفت: مصالح مرغوب و استاندارد،طراحی و معماری مناسب و استفاده صحیح از مصالح،عوامل بسیار مهمی در استحکام ساختمان هستند که در صورت رعایت این شاخص ها ،ساختمان ایمنی خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد صدری اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان با داشتن تیم کارشناسی مجرب در بخش‌های مختلف، کنترل تمامی فرایند را از مرحله طراحی تا تولید محصول منطبق با استانداردهای روز دنیا همواره مدنظر قرار می دهد و این رویکرد سبب شده محصولاتش علاوه بر اینکه در داخل کشور انتخاب اول مصرف کنندگان باشد، صادرات محصولات ذوب آهن نیز به بیش از بیست کشور دنیا انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه انواع آرماتور، تیرآهن‌های بال پهن، میلگرد و ... در سایزهای گوناگون در این مجتمع عظیم صنعتی تولید می‌شود خاطر نشان کرد: تولید H۳۰ به عنوان یک محصول استراتژیک نیز از سالیان گذشته در دستور کار قرار گرفت و بدین منظور بیم بلانک را نیز برای آن تولید کردیم.

محصول تیرآهن H تولید شده به روش نوردی در ذوب آهن اصفهان در مقایسه با تیر ورق این مزیت را دارد که محصول به صورت پیوسته و بدون دخالت دست، تولید شده و از مقاومت فوق العاده زیادی برخوردار است . همچنین علاوه بر تسریع در ساخت سازه و ایمنی بالاتر در مقابل زلزله و حوداث غیرمترقبه، حدود ۳۰ درصد هزینه تمام شده را کاهش می دهد.

نائب رئیس نظام مهندسی استان اصفهان نیز گفت : سازمان ملی استاندارد، مراحل مختلفی از جمله روش های تولید، آزمون های گوناگون برای کنترل کیفیت مصالح و... را برای ساختمان سازی تعریف کرده است؛ به عنوان مثال در مقاطع فولادی که در ساختمان استفاده می شوند نسبت کربنی که در این مقاطع به کار می رود باید به میزانی باشد که در هنگام زلزله انعطاف پذیر باشند و دچار شکنندگی نشوند.

علی اصغر میر قادری افزود: تعاملات خوبی بین ذوب آهن اصفهان و سازمان نظام مهندسی وجود دارد و طی چند مرحله خط تولید محصولات را بازدید کردیم و از نزدیک مشاهده شد که استانداردهای مختلف در فرایند تولید محصولات رعایت می شود.

وی تصریح کرد: مطابق ماده ۳۴ و ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان سال ۷۴ و مواد ۱۵،۱۶،۱۹،۴۰ و ۵۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی ،کنترل تولید،توزیع و استفاده از کلیه مصالح ساختمانی که مشمول استاندارد اجباری هستند در کلیه پروژه های ساختمانی توسط تمامی دست اندرکاران الزامی است.  هدف این الزام، حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تامین ایمنی و استحکام ساختمان ها و در نهایت جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی است.

این مقام مسئول بیان کرد: برخی مالکین و کارفرمایان متاسفانه به دلیل اینکه قیمت تمام شده ساختمان ها افزایش زیادی پیدا کرده است ، به سمت کاهش هزینه های آنها می روند و این رویکرد ایمنی آنها را به مخاطره می اندازد و لذا نیاز است در این زمینه برنامه ریزی جدی انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز