خبرگزاری کار ایران

رتبه نخست آزمایشگاه خواص مکانیکی شرکت ذوب آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۴۸۱

آزمایشگاه خواص مکانیکی مدیریت آزمایشگاه مرکزی شرکت ذوب آهن اصفهان در آزمون مهارت به رتبه نخست دست یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان،  محمود پوری شعبان مدیر آزمایشگاه مرکزی شرکت با اعلام این خبر، گفت: آزمایشگاه خواص مکانیکی، آزمون های محصولات تولیدی کارگاه های نورد را با سرعت و دقت بالا بر عهده دارد. با توجه به تنوع و توسعه محصولات تولیدی، تخصیص بخش قابل توجهی از حجم تولیدات شرکت به صادرات، الزامات استاندارد های بین المللی و گواهینامه های مربوطه و نیز تولید محصولات جدید از قبیل تیرآهن های بال پهن، آرک، ریل و... نتایج این آزمایشگاه بر کیفیت محصولات و اعتبار و برند شرکت در عرصه ملی و بین المللی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی افزود: برنامه ریزی و توسعه برای لزوم به کارگیری حساسیت و دقت حداکثری در امور آزمایشگاهی به ویژه در زمینه کنترل محصولات تولیدی، این مدیریت، حضور مستمر و منظم در برنامه های آزمون مهارت و کسب موفقیت در این آزمون ها را به عنوان یکی از اهداف سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه بر اساس استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵ لحاظ نموده است. در همین راستا آزمایشگاه خواص مکانیکی توانسته است سالیان متوالی با کسب نتایج رضایت بخش همواره در جهت ارتقاء کیفیت نتایج آزمون و حصول اطمینان و اعتماد بیشتر مشتریان گام بردارد که آخرین آن به شرکت در آزمون مهارت برگزار شده توسط مرکز فنون آزمایشگاهی خاورمیانه به عنوان مجری دارای صلاحیت برگزاری آزمون مهارت باز می گردد. بنا بر گزارش منتشر شده توسط این مرکز، شایستگی آزمایشگاه ها بر اساس شاخص های آماری عملکرد (z-score) و دقت (K-consistency) ارزیابی شده است که در این میان آزمایشگاه خواص مکانیکی مدیریت آزمایشگاه مرکزی ذوب آهن اصفهان موفق شد در بین بیست و سه آزمایشگاه معتبر در سطح ملی، رتبه عالی (The Best) در آزمون کشش مواد فلزی را تکرار کند.

حسین حاجی نظری سرپرست آزمایشگاه خواص مکانیکی نیز گفت: آزمون مهارت یکی از روش های معتبر ارزیابی کیفیت و اطمینان از صحت نتایج آزمون به شمار می رود. این آزمون برای کلیه آزمایشگاه های دارای تجهیزات و توانایی انجام آزمون از جمله آزمایشگاه های دارای گواهینامه تأیید صلاحیت، آزمایشگاه های همکار سازمان ملی استاندارد، آزمایشگاه دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی و کارخانجات صنعتی که نیاز مبرم به شرکت در فضای رقابتی سالم برای ارزیابی عملکرد خود در مقایسه با سایر آزمایشگاه های مشابه دارند، طراحی شده و اجرا می گردد.

وی افزود: موفقیت در این ارزیابی نشان می دهد که آزمون های آزمایشگاه در سطح استاندارد انجام شده و در شرایطی که به صورت منظم در این برنامه ها مشارکت صورت گیرد می تواند به عنوان تأییدی بر صحت نتایج، کارایی برنامه های کنترل کیفیت، انتخاب مناسب روش های بهینه و استاندارد و نگهداری وحفظ کیفیت آزمون ها به شمار رود.

سرپرست آزمایشگاه خواص مکانیکی ضمن تشکر از کلیه زحمات کارکنان آزمایشگاه مرکزی از همکاری ها ومساعدت های مدیریت های آموزش و توسعه منابع انسانی، کیفیت فراگیر، تحقیق وتوسعه، روابط عمومی و همچنین مرکز اسناد و مدارک فنی  تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز