خبرگزاری کار ایران

فرماندار استهبان خبر داد:

جان باختن تعدادی از هموطنان براثر سیل/ سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۵۰۹

فرماندار شهرستان استهبان با اشاره به سیل و آب‌گرفتگی در رودخانه رودبال اظهار داشت: ساعت 17 تا 17:30 دقیقه امروز بالا آمدن سطح آب در رودخانه رودبال باعث جاری شدن سیل ناگهانی در مسیر رودخانه شد که در پی این حادثه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند.

به‌گزارش ایلنا بعد از ظهر امروز بعد از افزایش شدت بارندگی‌های شرق استان فارس رفته رفته سطح رودخانه‌های فصلی در منطقه افزایش یافته و نهایتاٌ در مسیر امامزاده سلطان شهباز رودخانه رودبال طغیان کرد.

این درحالی است که با توجه به تعطیل بودن روز جمعه و حضور تعداد زیادی از خانواده‌های بومی منطقه یا گردشگران در حاشیه رودخانه افزایش ناگهانی سطح آب همه را غافلگیر کرده و متاسفانه جاری شدن سیل ناگهانی تعدادی از هموطنان را به کام مرگ کشاند.

یوسف کارگر  فرماندار استهبان با اشاره به مجروح شدن 12 نفر در این حادثه افزود: با توجه به تعطیلی آخر هفته و تفریح شهروندان در این محل مسافران با جاری شدن سیلاب غافلگیر شدند و متاسفانه چندین خودرو در رودخانه گرفتار می‌شوند و موجب جان باختگان شهروندان می‌شود.

فرماندار شهرستان استهبان در ادامه تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی از تعداد جانباختگان در دست نیست و با توجه به فعالیت گروه‌های امداد و نجات و تجسس در منطقه احتمال می‌رود در ساعات آینده شاهد افزایش تعداد مجروحان و موارد فوتی ناشی از این حادثه باشیم.

وی همچنین درباره میزان خسارات احتمالی حادثه به خبرنگار ما گفت: هنوز برآورد دقیقی از خسارات مالی ایجاد شده در دست نیست و در اولین فرصت با جمع‌بندی اطلاعات میزان خسارات در رسانه‌های رسمی به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد.

حسین درویشی  با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در منطقه رودبال استهبان، اظهار داشت: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت هایی به بار آورده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: 12 تیم تخصصی امداد و نجات هلال احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس  به منطقه اعزام شدند.

درویشی بیان کرد: امدادرسانی در حال انجام است و  تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده باش صد در صدی در آمدند.

محمد جواد مرادیان رئیس مرکز اورژانس استان فارس با اشاره به گرفتار شدن 3 خودروی سواری در رودخانه، گفت:  بر اثر این حادثه تاکنون پنج نفر جان باختند و تعدادی مصدوم شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اکنون 5 دستگاه آمبولان در منطقه حاضر است گفت: احتمال فوتی و یا مفقودی‌های دیگری نیز وجود دارد که طی گزارش‌های بعدی اعلام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز