خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

دانشگاه علوم پزشکی، پزشک در اختیار تأمین اجتماعی قرار نمی‌دهد/ عدالت با اجرای مصوبه شورای عالی کار محقق می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۷۹۲

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: نمی‌دانیم چرا دانشگاه علوم پزشکی، پزشک در اختیار تأمین اجتماعی قرار نمی‌دهد و مسئولان هرمزگان هم در جریان همه این مسائل و مشکل های مردم در شهرستان‌ها هستند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ارسلان حیدری در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: درمان یکی از نیازهای اصلی و اساسی بازنشستگان است و آنان به جز بندرعباس در سایر شهرستان‌ها با مشکل های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال تأمین اجتماعی در شهرستان رودان یک درمانگاه دارد که تنها در ساعت‌های اداری و آن هم با یک پزشک به مردم خدمت می‌دهد و در شهرستان میناب هم شرایط به همین نحو است.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان ادامه داد: این پزشک هم کار متخصص قلب، داخلی، زنان و زایمان و غیره را انجام می‌دهد و در کار خود به مرتبه استادی رسیده است.

حیدری  خاطرنشان کرد: یکی از پزشکان گفته کار در شهرستان‌ها برای پزشکان صرفه اقتصادی ندارد و برای روزانه ۱۰ میلیون ریال حاضر به کار در این مناطق نیستند، شاید این برداشت که کارانه های پرداختی دانشگاه علوم پزشکی جذابیت بیشتری از کار در شهرستان‌ها دارد به صحت بسیار نزدیک باشد.

وی تصریح کرد: بازنشسته به خدمات بیمه تکمیلی در حوزه دندانپزشکی، ویزیت، چشم، گوش، عصا و ویزیت نیاز دارد که این‌ها در بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی این استان لحاظ نشده است.

حیدری اضافه کرد: قرارداد بیمه تمکیلی به صورت متمرکز توسط کانون عالی بازنسشتگان کشوری منعقد می‌شود و همین مساله موجب شده در استان نتوانیم مشکل بازنشستگان را حل کنیم.

وی ادامه داد: البته این راه حل استانی دارد اما متأسفانه تأمین اجتماعی هرمزگان با این راهکار که می‌تواند مشکل ۴۲ هزار نفر بازنشسته و خانواده‌هایشان را که جمعیتی افزون بر ۹۰ هزار نفر را حل کند موافقت نمی‌کند، راهکار هم برقراری یک بیمه با عنوان بیمه اکمل است که این نیاز به اضافه کردن یک ردیف در اداره کل تأمین اجتماعی هرمزگان دارد و شدنی هم است و هیچ مشکل قانونی هم ندارد.

حیدری با انتقاد از وضعیت کنونی درمانی در هرمزگان، بیان کرد: مردم هرمزگان حق دسترسی عادلانه به خدمات درمانی را دارند که معاون درمانی تأمین اجتماعی هرمزگان در حال تلاش برای رسیدن به توافق با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است زیرا این دانشگاه از اختصاص پزشک به تأمین اجتماعی خودداری می‌کند.

وی تأکید کرد: همه این موارد و مشکل ها را بارها به مسوولان هرمزگان گفته‌ایم و آنان در جریان همه موارد قرار دارند.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: این کانون با حدود ۴۲ هزار عضو در سراسر هرمزگان در حال راه اندازی سامانه خدمات غیر حضوری است تا بازنشسته ها از مراجعه حضوری بی‌نیاز شوند.

حیدری افزود: امیدواریم این سامانه هر چه سریعتر راه اندازی شود و احتمال دارد ظرف ۲ ماه آینده آغاز بکار کند.

وی ادامه داد: اکنون هم برای آنکه در صف بیمارستان خلیج فارس تأمین اجتماعی جهت ویزیت پزشکان قرار نگیرند با همکاری معاون درمان این سازمان و بیمارستان خلیج فارس اتاقی تعیین شده که برای آنان نوبت گرفته و اعلام می‌کند پزشکان متخصص چه روزهایی حاضر هستند.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های بازنشستگان و مستمری بگیران اجرای مصوبه شورای عالی کار است.

حیدری ادامه داد: اینکه اعلام شود برای اجرای عدالت کسانی که حق بیمه بیشتری پرداخت کرده‌اند در اندازه کسانی که حق بیمه کمتری پرداخت کرده‌اند بپردازند صحیح نیست و نمی‌توانیم آن را عدالت بخوانیم.

وی اضافه کرد: هیچ خواسته سیاسی از دولت نداشته و تنها خواسته ما اجرای مصوبه شورای عالی کار است، بایستی هرکس بنا به فراخور حق بیمه ای که پرداخت کرده باید دریافتی بیشتری داشته باشد، چنانچه دولت بخواهد آن کار را انجام دهد بیمه پردازی به حداقل خواهد رسید.

حیدری خاطر نشان کرد: همه می دانیم براساس اعلام نهادهای رسمی دولتی خط فقر کشور ۱۰۰ میلیون ریال است و خودم با دریافتی ماهانه حدود ۸۵ میلیون ریال نمی‌توانم این مبلغ را تا انتهای ماه برسانم چرا که هزینه‌ها بسیار افزایش یافته و تورم برخی اقلاب به ۳۰۰ درصد می‌رسد.

وی عنوان کرد: در این شرایط کسانی هستند که ماهانه ۱۲ میلیون ریال دریافتی دارند و یا کسی را می‌شناسم که با دریافتی ماهانه ۳۰ میلیون ریال یارانه اش قطع شده است.

حیدری خطاب به خبرنگاران،خاظرنشان کرد: این شرایط برای ما بسیار سخت است، امیدوارم اگر روزی بازنشسته شوید شرایط امروز ما را نداشته باشید، اگر این گونه باشد به جد توصیه می‌کنم از هم اکنون در بیمه های شخصی سرمایه گذاری کنید چونکه هر چه تا کنون فریاد زده ایم به جایی نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز