خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی:

میزان واکسیناسیون کرونای کودکان قزوین بسیار ناکافی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۷۳۱

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون 33 هزار دوز واکسن کرونا برای کودکان 5 تا 12 سال تزریق شده که معادل 20 درصد و با توجه به مسافرت‌های تابستانه و بازگشایی مدارس از مهر ماه این میزان واکسن بسیار ناکافی است.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با تاکید بر اینکه در حال حاضر واکسن کرونا و ارتقای سطح ایمنی یکی از موارد اساسی در کنترل کرونا است، گفت: در حال حاضر تمام مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت انواع واکسن کرونا را برای افراد ارائه می‌دهند و لازم است تمام افراد 5 تا 18 سال و تمام افرادی که شش ماه از آخرین نوبت واکسن آن‌ها گذشته واکسن را دریافت کنند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: تا کنون یک میلیون و 42 هزار دوز واکسن نوبت اول، 980 هزار دوز نوبت دوم، 445 هزار دوز نوبت سوم و 4 هزار دوز هم نوبت چهارم تزریق شده است.

وی عنوان کرد: میزان تزریق نوبت سوم هم 43 درصد است که این میزان هم ناکافی است، براساس پیشنهادات وزارت‌خانه در ستاد ملی کرونا باید تا حدودی الزام صورت گیرد و از طرف دیگر برای خانواده‌ها اطلاع رسانی شود که کودکان هم جزء گروه‌های پرخطر هستند و تزریق واکسن برای آن‌ها ضرورت دارد و تمام واکسن‌ها هم قبل از تجویز مورد آزمایش قرار گرفته و نسبت به سلامت آن اطمینان وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: برای تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا و واکسن کودکان در کنار اطلاع رسانی و کار فرهنگی، رایزنی با دستگاه‌های مختلف، دانشگاه‌ها و ستاد اربعین در دستور کار قراردارد و در سفر اربعین هم با توجه به اینکه عراق با کرونا درگیر است تزریق حداقل سهنوبت واکسن ضرورت دارد.

وی بیان کرد: موج هفتم در سطح جهان، بازگشت حجاج، تجمعات محرم، اربعین، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و سفرهای تانبستانه از جمله چالش‌های پیش روی ما است و ما یک ماه فرصت طلایی داریم تا سطح ایمنی را افزایش دهیم، در غیر این صورت پیک سنگینی را پیش رو خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز