خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

روند کند واکسیناسون کرونا در کودکان قزوین نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۶۳۰

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: میزان مراجعه برای دریافت نوبت سوم و چهارم واکسن کرونا و همچنین گروه سنی 5 تا 11 سال در استان پایین بوده و همین امر نگران کننده است و باید توجه داشت که کرونا هنوز تمام نشده و نباید عادی انگاری صورت گیرد.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت عادی انگاری در رابط با ویروس کرونا و کاهش مراجعه برای دریافت واکسن گفت: استقبال از نوبت سوم واکسن کرونا در استان ضعیف بوده و با تزریق 445 هزار دوز، پوشش نوبت سوم به حدود 42 درصد رسیده است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: میزان تزریق واکسن گروه سنی 5 تا 11 سال هم زیر 20 درصد است که جای نگرانی دارد.

وی عنوان کرد: برای نوبت چهارم واکسن کرونا هم که شامل کادر بهداشت و درمان، افراد بالای 70 سال و دارای ضعف سیستم ایمنی است استقبال خوبی نداشتیم و بیشتر کادر بهداشت و درمان مراجعه کرده و حدود هزار دوز واکسن تزریق شده است؛ البته میزان پوشش نوبت اول و دوم قابل قبول است و از میانگین کشوری عقب‌تر نیستیم.

فیض اللهی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در فروکش کرونا گفت: بخش قابل توجهی از علت فروکش کرونا به همکاری عموم مردم و کادر بهداشت و درمان برای انجام واکسیناسیون بوده و حتی در زمان حاضر که با عادی انگاری مواجه هستیم باید سطح ایمنی را افزایش دهیم چرا که تحقق این امر یکی از عوامل جدی در قطع زنجیره ابتلا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز