خبرگزاری کار ایران

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

ترس از کرونا آمار واکسیناسیون کودکان مازندران را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۳۴۴

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اطلاعیه ای از شهروندان خواست تا واکسیناسیون فرزندان خود را به تاخیر نیندازند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، واکسیناسیون کودکان برای پیشگیری از برخی بیماری‌ها از الزاماتی است که مادران باید به آن توجه جدی داشته باشند نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه نیز همه تلاش خود را به کار گرفته تا تاخیری در این مورد رخ ندهد و واکسیناسیون کودکان به موقع انجام شود، اما برخی از خانواده‌ها به دلیل ترس از کرونا برای واکسیناسیون فرزندان خود به مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت مراجعه نمی‌کنند، چنانچه طبق اطلاعات مرکز بهداشت مازندران، آنالیز مجدد داده‌های سامانه یکپارچه بهداشت (سیب)، همچنان نشان‌دهنده افت پوشش واکسیناسیون در شهرستان‌های تحت پوشش است.

واکسیناسیون کودکان در مراکز و خانه‌های بهداشت صورت می‌گیرد و معمولاً محل آن جدا از سایر خدمات این مراکز است و در دوران پیش از همه‌گیری کرونا نیز چنین بود.

در شرایط پاندمی کرونا، واکسیناسیون از مهم‌ترین خدمات اساسی بهداشتی است که از بیماری‌های با قابلیت ایجاد اپیدمی مانند فلج اطفال یا سرخک جلوگیری می‌کند اما تداوم افت پوشش واکسیناسیون، سبب طغیان این بیماری‌ها در ماه‌های آتی می‌شود.

دکتر روحانی زاده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندانی که دارای فرزند تازه متولدشده یا خردسال هستند، خواست به دلیل شیوع بیماری کرونا از تزریق واکسن فرزندان خود غافل نباشند و اطمینان داشته باشند تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ به منظور تداوم ایمن‌سازی کودکان در مقابل بیماری‌ها در واحدهای بهداشتی پیش‌بینی‌شده است و با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت می‌توانند در اولین فرصت نسبت به واکسیناسیون به‌موقع و رفع تأخیر واکسیناسیون فرزندان خود اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز