خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سه هزار کودک قزوینی واکسن کرونا دریافت کردند/ اُمیکرون میزان مراجعه برای واکسن را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۲۹۵

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون نزدیک به سه هزار کودک قزوینی برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کرده‌اند و استقبال خوب نبوده است.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره وضعیت واکسیناسیون کودکان گفت: شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که از 60 هزار کودک 9 تا 12 ساله مشمول دریافت واکسن صرفا سه هزار نفر راجعه کرده‌اند این باشد که به دلیل شیوع بالای اُمیکرون در هفته گذشته بسیاری از افراد علامت دار بودند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: هنوز واکسیناسیون 5 تا 9 ساله در استان آغاز نشده و در روزهای آینده برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی عنوان کرد: افراد علامت دار حدود چهارهفته پس از اتمام علامت بیماری می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

این مسئول با اشاره به میزان واکسن‌های تزریق شده در استان گفت: تا کنون 2 میلیون و 227 هزار و 800 دوز واکسنن در استان تزریق شده که شامل یک میلیون و سه هزار دوز در نوبت اول، 950 هزار دوز در نوبت دوم و 327 هزار دوز در نوبت سوم است.

وی ادامه داد: درصد پوشش واکسن نیز در نوبت اول بالای 95 درصد بوده و در نوبت دوم 85 درصد و در نوبت سوم نیز 30 درصد است که نوبت سوم آمار خوبی نیست.

فیض اللهی گفت: نوبت سوم در کاهش ابتلا به اُمیکرون و کاهش شدت بیماری بسیار موثر است و از تمام هم استانی‌هایی که مشمول واکسن هستند درخواست داریم در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز