خبرگزاری کار ایران

یک بیمار جدید کرونایی در هرمزگان بستری شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۶۱۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به روند نزولی تمام شاخص های کرونایی از جمله شاخص بستری، فوتی و موارد مثبت، گفت: اما با همه این شرایط باید در نظر داشته باشیم که کرونا هنوز تمام نشده و در شبانه روز گذشته یک مورد مثبت کرونایی در استان بستری شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان اظهار کرد: خوشبختانه در بخش مراقبت های ویژه کووید ۱۹، بیماری بستری نبوده و از ابتدای خردادماه تاکنون نیز مورد فوتی در هرمزگان ثبت نشده و آمار فوتی های کرونا در استان همان ۲ هزار و ۶۱۶ نفر است.

وی با تاکید بر رعایت هر چه بیشتر پروتکلهای بهداشتی ، افزود: متاسفانه با کاهش شاخص های کرونایی در هفته های اخیر، شاهد کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی هستیم، در حالی که هنوز کرونا تمام نشده و ویروس در کشور در حال چرخش است.

نوروزیان بیان کرد: طبق آمارها در برخی از کشورهای آمریکایی و آفریقایی که میزان واکسیناسیون در آنها پایین است، آمارهای ابتلا به برخی از زیرسویه های اومیکرون افزایشی می باشد و این مساله خود نگران کننده بوده و نشان از آن دارد که هنوز ویروس کرونا پایان نیافته و باید همچنان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در کاهش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا و با تاکید بر تکمیل آن، تصریح کرد: پس از گذشت چندماه از تزریق واکسن، ایمنی بدن در برابر این ویروس کاهش می یابد و نیاز است افرادی که سه ماه از نوبت دوم آنان گذشته، نوبت سوم و افرادی که چهار ماه ازتزریق نوبت سوم واکسن آنان گذشته نوبت چهارم واکسن را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تزریق نوبت سوم و چهارم واکسن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: گروه های پرخطر از جمله بیماران با ضعف سیستم ایمنی، سالمندان و بیماران خاص جهت ایمنی بیشتر نوبت چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند و واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله با توجه به اینکه می توانند عامل انتقال بیماری باشند، از سوی خانواده ها جدی گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز