خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

شاخص فوتی‌های کرونای استان در پایین ترین حد خود قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۳۵۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: همچنان شاخص فوتی های کرونای استان در پایین ترین حد خود قرار دارد که امیدواریم به زودی به صفر برسد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مقایسه دو هفته اخیر کلیه شاخص‌های مربوط به بیماری کرونا رو به کاهش بود، در شاخص تست و غربالگری ۱۹ درصد کاهش داشتیم و در شاخص شناسایی موارد مثبت نیز با ۴۸ درصد کاهش مواجه بودیم که این کاهش شناسایی موارد مثبت نشانه بسیار خوبی از کاهش گردش ویروس در استان است.

وی بیان کرد: شاخص تعداد موارد بستری نیز در هفته اول اردیبهشت نسبت به هفته آخر فروردین کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

نوروزیان اضافه کرد: بنا به گزارش معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه سرپایی به کلینیک ها نیز  ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده و درصد مثبت شدن تست ها از ۱۳ درصد به ۹ درصد رسیده است که این ۴ درصد کاهش شاخص موارد درصد مثبت شدن تست‌ها از نظر اپیدمیولوژی نشانه بسیار خوبی از کاهش گردش ویروس و بیماری در جامعه است.

وی ادامه داد: موارد بستری در آی‌سی‌یو ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و در نهایت در هفته آخر فروردین ماه یک مورد فوتی ثبت شد که در هفته گذشته به دو مورد افزایش پیدا کرد. همچنان شاخص فوت در پایین ترین حد خود قرار دارد که امیدواریم به زودی به صفر برسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان عنوان کرد: از نظر رنگ بندی هم اکثر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند. شهرستان قشم و بندرلنگه رنگ آبی  و جزیره هرمز و شهرستان ابوموسی به رنگ نارنجی هستند. امیدواریم با ادامه روند واکسیناسیون و تکمیل آن و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم استان و کشوری سبز و عاری از کرونا داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز