خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

رکورد مصرف آب در ارومیه شکسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۳۵۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از ثبت رکورد بیشترین میزان مصرف آب در ارومیه در شبانه روز گذشته خبرداد.

لطیف خوش سیرت در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه تمامی تاسیسات تامین آب شرب دراستان و شهرستان ارومیه با تمام ظرفیت در مدار بهره برداری قرار دارند، اظهار داشت: درشبانه روز گذشته هر فرد در شهرستان ارومیه بطور متوسط ۲۱۰ لیتر آب مصرف کرده که این میزان از استاندارد تعریف شده ۱۵۰ لیتر بسیار بالا است.

وی افزود: این اضافه مصرف طبیعتا در بخش شرب صورت نمی گیرد و عمده این مصرف در مصارف غیرضرور و شستشوی اتومبیل، حیاط منازل و کوچه ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با دعوت از مشترکین برای رعایت الگوی مصرف و کاهش مصارف غیر ضرورگفت: ۶۰ درصد مردم استان خصوصا در شهرستان ارومیه الگوی مصرف آب را رعایت و ۴ درصد نیز جزو مشترکین پرمصرف هستند که از این میزان نیز ۱۵ درصد در ردیف مشترکین بدمصرف قرار دارند.

خوش سیرت با اشاره به مشکلات قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق شهر ارومیه در روز گذشته اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب قطعی آب بدون برنامه  ریزی شده نداشته و مشکلات اینچنینی نیز در اثر افزایش مصرف و کاهش سطح آب مخازن ذخیره ایجاد می شود.

وی گفت: در شهرک های ایثار وکارگران ارومیه و مناطقی که در ارتفاعات قرار دارند، سطح آب ورودی به مخازن بلافاصله در اثر افزایش مصرف کاهش یافته و این امر موجب بروز افت فشار و گاها نیز باعث قطع جریان آب شرب مشترکین می شود.

وی افزود: مشترکین آب، تنها با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصارف اضافه و غیر ضرور خود این امکان را فراهم می کنند تا تمامی مشترکین در مناطق شهرها و روستاهای استان در فصل گرم سال، از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز