خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

وضعیت تامین آب غیزانیه خوزستان/ سه هفته دیگر مشکل رفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۲۹۵

به دلیل قدمت بالای شبکه، خطوط انتقال و همچنین هدررفت، آب کفاف نیاز مردم و احشام و دام‌ها را نمی‌دهد بنابراین در فصل گرما با اوج گرفتن مصرف و در زمان پیک مردم مشکل پیدا می‌کنند.

عادل حرباوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره مشکل تامین آب منطقه غیزانیه اظهار داشت: این منطقه 85 روستا با جمعیت حدود 25 هزار نفر و دهستان های وسیع و پراکنده دارد که هیچ نهر آب و کانالی در منطقه موجود نیست و مردم روستاها که اکثرا دامدار هستند، برای تمام مصارف خود عمدتا از شبکه تامین آب روستایی استفاده می‌کنند.

وی افزود: به دلیل قدمت بالای شبکه، خطوط انتقال و همچنین هدررفت، آب کفاف نیاز مردم و احشام و دام‌ها را نمی‌دهد بنابراین در فصل گرما با اوج گرفتن مصرف و در زمان پیک مردم مشکل پیدا می‌کنند.

 قائم مقام آبفای خوزستان تصریح کرد: مرداد سال گذشته پروژه بزرگی را استارت زدیم و فاز اول آبرسانی به غیزانیه ظرف 3 هفته آینده به اتمام می‌رسد و مشکل عمده مردم تا حدی حل می‌شود. در این پروژه از سمت شیبان و کارون آب به منطقه منتقل و عمده مشکلات برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: تا زمانی که پروژه‌ها راه‌اندازی شوند، با تانکر آب مورد نیاز مردم را تامین می‌کنیم.

حرباوی گفت: مردم منطقه 6 میلیون متر مکعب آب نیاز دارند که به همین میزان توزیع می‌شود اما آب مورد نیاز احشام نیز از شبکه آب روستایی و شرب برداشت می‌شود که میزان مصرف را به 15 میلیون متر مکعب می‌رساند که بر اساس استاندارد کشوری نیست.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مردم این منطقه 3 برابر الگو آب مصرف می‌کنند به همین دلیل آب به روستاها نمی‌رسد و به بحران برمی‌خورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز