خبرگزاری کار ایران

مالک شرکت صنایع هفت الماس:

افزایش تولید راهکار اصلی کاهش قیمت‌ها و تورم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۱۴

مالک شرکت صنایع هفت الماس گفت: با بالا بردن میزان تولید می‌توان به کاهش قیمت‌ها و تورم و ثبات در بازار کمک کرد و از این رو سیاست‌های اقتصادی باید به این سمت گرایش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نصرالله ایزدپناه در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر استان که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مقامات استان در طول چندین سال که در قزوین حضور داریم حمایت لازم را داشته‌اند.

مالک شرکت صنایع هفت الماس عنوان کرد: ما در بیان مشکلات از تورم، تولید و اشتغال حرف می‌زنیم، چرا باید تورم لحظه به لحظه بالا باشد، چرا در زمان خاتمی دلار در یک سال ثابت بود اما الان دلار یک و نیم یا دو برابر می‌شود.

وی ادامه داد: عرضه و تقاضا اصل اول اقتصاد است، معمولا میزان تقاضا ثابت است در این شرایط اگر تولید و عرضه بالا باشد می‌توان به کاهش قیمت رسید و لازم دست یافتن به این هدف هم کمک به صنعو صنعتگر است.

این فعال اقتصادی بیان کرد: در راستای حمایت از صنعتگران باید بانک‌ها ملزم شوند که به واحد تولیدی کمک کنند که کاهش میزان بهره برای واحدهای تولیدی یکی از راه‌های حماتی توسط بانک‌ها است در سال‌های گذشته بهره بانکی برای تولید 16 درصد و برای بقیه موارد 24 درصد بود، در حال حاضر هم با استفاده از این امتیاز می‌توان به افزایش تولید و مهار تورم کمک کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه بازاری‌ها و صنعتگران ما و افرادی که از آن‌ها خرید می‌کنند بازار سیاهی ایجاد کرده‌اند و قیمت‌ها را تصنعی بالا می‌برند که به افزایش تورم منجر می‌شود، تنها راهکار افزایش تولید است، برای نمونه در صنعت خودرو با افزایش تولید دیگر کسی در صف خرید خودرو نخواهد بود؛ اما چون از صنعت حمایت نمی‌شود با مشکلاتی مواجه هستیم.

ایزدپناه با تاکید بر خودکفایی گفت: خودکفایی در واحدهای تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است، ما در مجموعه خود این اصل را مورد توجه قرار داده و تقریبا بیشتر قطعاتی که نیاز داریم را خودمان تولید می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز