خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

نظارت 64 تیم دامپزشکی بر ذبح دام عید قربان در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۰۴۰

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: 64 تیم دامپزشکی بر ذبح دام در روز عید قربان در استان نظارت خواهند داشت.

سید امید خلیل زاده در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: برای کنترل بهداشتی کشتار دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی، دامپزشکی استان  با تعداد 19 اکیپ ثابت و 45 اکیپ سیار در روز عید قربان در سطح استان فعالیت می‌کنند.

خلیل زاده  افزود: مردم استان برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری شود.

وی گفت: ذبح دام باید صرفا در کشتارگاه‌های دام استان و زیرنظر ناظر بهداشتی و شرعی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: برای جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو گوشت تازه دام نذری قبل از مصرف ۲۴ ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه) نگهداری شود و هنگام تکه کردن گوشت یا شستشوی آن حتما از دستکش استفاده شود.

خلیل زاده ادامه داد: به منظور حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان، اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا (کووید ۱۹) درخصوص رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی در خاتمه افزود: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان  با شماره تماس 32776550 و 32426848 شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه و سامانه ارتباطی 1512 از ساعت 6 صبح الی 14 بعد از ظهر  آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز