خبرگزاری کار ایران

ارزشمند بودن فرهنگ کار یکی از جدی‌ترین کمبودهای کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۹۴۲

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارزشمند بودن کار و مولفه های ارتقای فرهنگ کار یکی از جدی‌ترین کمبودهای کشور است و هر چه بیشتر پیش رویم با استانداردهای دینی و فرهنگی مان در این خصوص بیشتر فاصله می گیریم.

به گزارش ایلنا، محمد چکشیان در بازدید از کارخانه کاشی فیروزه و افتتاح خانه فرهنک کار و تلاش در این مجموعه افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین ارتباط اجتماعی را با مردم دارد و اجتماعی‌ترین وزارت کشور است، این وزارتخانه به بیشتر مشکلات و موضوعاتی که جامعه و مردم با آن مواجه هستند، می پردازد.

وی بیان کرد: دغدغه های اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون بیشتر از حتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، چرا که امیدآفرینی بالاترین و بهترین فعالیت فرهنگی به شمار می رود، نمود این موضوع را می توان به وضوح در کارخانه‌ای مانند "کاشی فیروزه" و تحول و پیشرفتی که طی مدیریت نسلی آن بوجود آمده است، مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: وقتی درباره کار فرهنگی و اجتماعی حرف می زنیم باید تلقی خود را تغییر دهیم و باید تلقی ما این باشد که بزرگترین کار فرهنگی و اجتماعی ، اشتغال و داشتن دغدغه ایران قوی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این راستا باید مدلی از تور کارآفرینی تعریف کنیم که وقتی فردی به کارخانه ای مانند کاشی فیروزه پا می‌گذارد، اول به درک ارزشمند بودن خود مفهوم "کار" برسد نه اینکه به این موضوع فقط نگاه اقتصادی و مالی داشته باشد.

چکشیان با تاکید بر ارتقای مولفه های فرهنگ کار اظهار داشت: ارزشمند بودن کار و مولفه های ارتقای فرهنگ کار یکی از جدی‌ترین کمبودهای کشور است و هر چه بیشتر پیش رویم با استانداردهای دینی و فرهنگی مان در این خصوص بیشتر فاصله می گیریم.

وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی مانند "کاشی فیروزه" که توانسته است، روی مولفه های فرهنگ کار تمرکز بیشتری کند، می تواند محل برگزاری تورهای کارآفرینی باشد که کارآفرینان ارتقای فرهنگ کار و تربیت ذهن ثروتمند را مدنظر قرار دهند.

وی بیان کرد: زمانی که درباره جامعه کار و تولید صحبت می کنیم، مهمترین عنصر آن یعنی نیروی انسانی یا نیروی کار مطرح است و باید به این نیرو به عنوان یک سرمایه نگریسته شود، سرمایه ای که غیر رقابتی ترین سرمایه سازمان بوده و کپی برداری از آن بسیار دشوار است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر کارآفرینان به درک بیشتری از سرمایه نیروی انسانی و مزیتهای آن برسند، سیر پیشرفت در بخش تولید بیشتر می شود، همان طور که واحد کاشی فیروزه تاکنون در میان تحریم ها و مشکلات با تکیه بر ظرفیتهای داخلی و مسلط شدن به فناوری روز، بیشترین پایداری را در برابر تکانه های اقتصادی داشته است.

چکشیان افزود: از ۷۰۰ خانه فرهنگ کار و تلاشی که اکنون در کشور فعال است، ۱۴۰ مورد آن در خراسان رضوی فعالیت دارند که امروز هم با افتتاح خانه فرهنگ کار و تلاش در کارخانه کاشی فیروزه، این تعداد به ۱۴۱ مورد در این استان رسید.

به گفته وی ، اساس کار این خانه های فرهنگ کار وتلاش، ارایه خدمات بهداشتی درمانی و پرداختن به مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز