خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه بهداشت و درمان بویراحمد در گفت و گو با ایلنا :

گزارشی از وبا در بویراحمد نداشته ایم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۷۰۱

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد تاکیدکرد که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده و یا شناسایی بیماری وبا در این شهرستان به این مرکز ارسال نشده و از مردم می خواهیم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

"محمد یزدان پناه " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: شایعات منتشره در فضای مجازی مبنی بر وجود بیماری وبا در شهرستان بویراحمد و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ عنوان صحت ندارد و این ادعا به طور کامل بی‌پایه و بی‌اساس است.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه هیچ مورد قطعی و ثابت شده ای از وبا در شهرستان بویراحمد تا این لحظه مشاهده نشده است، اظهارداشت: وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری بنام ویبریوکلرا ایجاد می شود که این بیماری در صورت پیشگیری نکردن و درمان به موقع و مناسب، می تواند ایجاد مشکل کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد افزود: وبا یک بیماری حاد آبکی و بویی شبیه بوی ماهی گندیده دارد که عامل اصلی این بیماری ویبریو کلرا است.

یزدان پناه با بیان اینکه این بیماری همراه با کم آبی شدید و دفع بیش از حد آب و الکترولیت های بدن همراه است، خاطرنشان کرد: دسترسی به آب شُرب پاکیزه، دفع مناسب فاضلاب و انجام واکسیناسیون از راهکارهای مقابله با بیماری وبا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز