خبرگزاری کار ایران

تکذیب شیوع وبا در اصفهان/آب آشامیدنی اصفهان سالم و بهداشتی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۶۸۸

با شدت گرفتن بیماری اسهال و استفراغ در اصفهان، شایعه آلودگی آب و شیوع بیماری وبا گسترش پیدا کرد؛ اما علوم پزشکی اصفهان شیوع وبا را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره گفت: هیچ افزایشی در زمینه بیماری‌های اسهالی و گوارشی به وجود نیامده است.

پژمان عقدک اظهار داشت: باید توجه داشت که با فرارسیدن فصل گرما نسبت به حالت عادی،  بیماری‌های اسهالی مختصری افزایش می‌یابد، اما این افزایش در حدی نیست که نگران کننده باشد.

وی ادامه داد: افزایش دما، عدم رعایت مسائل بهداشتی از جمله شست‌وشوی نامناسب میوه‌های فصل، شیوع بیماری ویروسی و مسمومیت‌های احتمالی دلیل افزایش بیماری‌های گوارشی است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، باید توجه داشت که بعد از بیماری‌های گوارشی آب بدن به شدت کاهش می‌یابد و باید آب کافی به ویژه بعد از بهبودی مصرف شود.

آب اصفهان سالم است

یکی از دلایل شیوع بیماری وبا، آلودگی آب است که روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اصفهان این موضوع را رد کرده است.

به دنبال انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر شیوع وبا از طریق مصرف آب آشامیدنی، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز هر گونه انتقال بیماری از شبکه آ آشامیدنی اصفهان را تکذیب کرد.

براین اعلام آبفا اصفهان، آب شرب ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ از تصفیه خانه آب باباشیخعلی تامین و پس از گذراندن همه فرآیند‌های تصفیه، ازن زنی و کلر زنی شده و میزان کلر باقیمانده در شبکه آب آشامیدنی بر اساس استاندار‌های ۱۰۵۳ بوده و در محدوده ۰.۵ تا ۰.۸ میلی گرم بر لیتر است.

همچنین به صورت روزانه همه آزمون‌های میکروبی و شیمیایی برای اطمینان از سلامت آب اشامیدنی به وسیله آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب انجام می‌شود.

آبفا اعلام کرده با توجه به در مدار قرار گرفتن تعدادی از چاه‌های متفرقه با هدف جبران کمبود آب آشامیدنی و بهداشت در فصل گرم سال؛ آب استحصال شده همه این چاه‌ها به صورت دائم گندزدایی و کلرزنی شده و کنترل‌های بهداشتی لازم را مرکز بهداشت استان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به صورت دایم انجام می‌شود.

خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از سلامت آب آشامیدنی شبکه آبرسانی کاملا مطمئن است. موضوعی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز آن را تایید و خبر شیوع وبا در اصفهان را تکذیب کرده است.

وبا یکی از بیماری‌های حاد و اسهالی است که در اثر عفونت روده و آلوده شدن به نوعی باکتری ایجاد می‌شود. طبق تخمین‌ که سالانه ۲.۹ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده و ۹۵ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

عفونت وبا، اغلب خفیف یا بدون علامت است، اما گاهی اوقات نیز ممکن است بسیار شدید شود. افرادی که به نوع شدید بیماری وبا دچار می‌شود، معمولاً منجر به کم‌آبی و شوک خواهند شد که در صورت درمان نشدن، سرانجام دچار مرگ می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز