خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خبر داد:

۷۰ میلیارد ریال بودجه برای احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی در بازار اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۷۴۷

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری به‌منظور تأمین ایمنی بازار بزرگ اصفهان در برابر حریق، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی سه نقطه جهت احداث ایستگاه‌های کوچک آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمدباقر کلاهدوزان با اعلام این خبر اظهار داشت: به‌دلیل تراکم مراکز تجاری و تاریخی در بازار بزرگ اصفهان و نبود دسترسی به هسته مرکزی آن در زمان بروز حادثه، وقوع حوادث می‌توانند باعث بروز شرایط بحرانی در بازار شوند.

وی با بیان اینکه ورود وسایل نقلیه سبک به بازار و سد معبر کسبه مانعی جدی جهت امدادرسانی در مواقع بروز حادثه در این بازار است، تأکید کرد: این موضوع باعث می‌شود سرایت آتش به سایر واحدهای تجاری سرعت بگیرد.

به گفته کلاهدوزان وجود شبکه‌های برق غیرمجاز که کسبه برای روشنایی واحدهای تجاری خود در بیرون از مغازه نصب کرده اند، ممکن است هر لحظه باعث آتش‌سوزی و بروز حادثه شود.

وی از دیگر دلایل بروز بحران را وجود زمین‌های بایر و ساختمان‌های فرسوده در بازار دانست که به انبار ضایعات اشتعال‌زا همچون مقوا، یونولیت و لاستیک تبدیل شده اند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از برگزاری جلسات مکرر با حضور مدیریت بحران استان، سازمان آتش‌نشانی و شهرداری اصفهان و مطالعات و ارزیابی خطر در برابر حریق و حادثه و راهکارهای امدادرسانی مطلوب در بازار بزرگ اصفهان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: طبق توافقات انجام شده، مقرر شد در راسته بازار که ۸۵۰۰ واحد صنفی وجود دارد، محل‌هایی برای تجهیز وسایل اطفای حریق و امدادرسانی فراهم شود تا در مواقع حادثه با کمترین زمان ممکن نیروهای امدادرسانی بتوانند از تجهیزات مربوطه استفاده کنند.

کلاهدوزان با اشاره به اقدامات شهرداری در برابر بروز احتمالی حادثه در بازار اصفهان، تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام شده و تأیید کمیسیون ماده ۵، سه نقطه از بازار با فاصله‌های استاندارد جهت احداث ایستگاه‌های کوچک آتش‌نشانی مشخص و اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی به منظور عملیات آزادسازی آنها در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: به‌زودی نقاط مورد نظر تملک و احداث این ایستگاه‌ها در آنها آغاز می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز