خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

حوادث جاده ای امروز نتیجه توسعه نامتوازن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۳۳۹

امام جمعه اهل سنت بندرعباس حفظ جان انسان ها در شریعت را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: متاسفانه بدلیل توسعه نامتوازان و ایجاد زیرساخت حمل و نقلی شاهد جان سپردن تعداد زیادی از انسان ها در مسیرهای جاده ای هستیم.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، شیخ یوسف جمالی در دیدار با لارستانی های مقیم بندرعباس با اشاره به مطالبه به حق آن‌ها در ایجاد زیرساخت جاده ای برای حفظ جان و مال انسان ها، عنوان کرد: مردم هرمزگان نیز در کنار لارستانی ها خواستار به سرانجام رسیدن باند دوم محور بندرعباس - کهورستان - لار هستند و ایمنی این جاده باعث حفظ جان همه کسانی می شود که از این مسیر رفت و آمد می کنند.

وی با بیان اینکه ارزشی بالاتر از خدمت به انسان وجود ندارد، بیان کرد: در هرم مقاصد شرعی جان انسان ها در اولویت است و همه چیز باید برای حفظ نفس انسانی مهیا شود؛ ایجاد زیرساخت حمل و نقلی که امروز بحث آن مطرح است نیز در این مقوله می گنجد و بایستی برای آن تلاش کرد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس, یکی از دلایل وقوع حوادث جاده ای در برخی محورها را توسعه نامتوازن دانست و اظهار کرد: وقتی در توسعه بخشی نگر باشیم، بخشی از جامعه و صنعت رشد می کند و بقیه با آن حرکت نمی کنند و توسعه نامتوازن شکل می گیرد؛ در بخش حمل و نقلی هرمزگان نیز چنین اتفاقی رخ داده است.

وی با اشاره به توسعه صنعت در غرب بندرعباس گفت: در ۲ دهه اخیر پالایشگاه و صنایع زیادی در غرب بندرعباس ایجاد شده است اما به موازات آن زیرساخت های دیگری از جمله حمل و نقلی ایجاد نشده است و کشش این توسعه را ندارد.

به گفته شیخ جمالی، وقتی پروژه ای راه اندازی می شود باید به فکر حمل و نقل آن هم بود اما این اتفاق در هرمزگان رخ نداده است و به همین خاطر شاهد حوادثی هستیم که در اثر آن جان انسان ها از دست می رود.

وی با اشاره به اینکه سال ها پیش از جاده بندر - سیرجان به عنوان جاده مرگ یاد می شد، گفت: اما الان با شرایطی که جاده بندرعباس - لار دارد این مسیر، نام جاده مرگ با خود یدک می کشد که امیدواریم همانند توسعه ای که در جاده بندرعباس به سیرجان رخ داد در این محور نیز چنین اتفاقی رقم بخورد. 

امام جمعه اهل سنت بندرعباس مطالبه گری برای تکمیل باند دوم محور بندرعباس به لار را ستود و گفت: برای دستیابی به خواسته ها باید مطالبه گری ادامه داشته باشد و در این راه از همه ظرفیت ها باید بهره برد.

وی استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد تاثیرگذار در پایتخت را مهم ارزیابی کرد و گفت: استان هرمزگان و فارس یک ظرفیت ویژه در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جایگاه رییس و نایب رییسی آن دارند و می توان برای تامین اعتبار این جاده از توان آن‌ها بهره گرفت.

جمالی با اشاره به پیگیری این مطالبات در حضور استاندار هرمزگان، رییس کل دادگستری و دادستان افزود: این بزرگواران نیز در این خصوص اتفاق نظر دارند و در این زمینه به سهم خود تلاش می کنند تا مسیری امن برای مردم فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به سخنان حجت الاسلام عبادی زاده امام جمعه بندرعباس در جمع معتمدان و بازاریان لارستانی افزود: ایشان فردی مطالبه گر و پای کار هستند و به قولی که داده عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز