خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز تاکید کرد:

لزوم نظارت نظام مهندسی بر ساخت و ساز بافت فرسوده/شهرداری نسبت به ایجاد پارکینگ های عمومی اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۰۵۰

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد ضمن تدوین طرح جامع ساماندهی بافت فرسوده، تمامی ساخت و ساز ها به صورت مرحله به مرحله با تایید نظام مهندسی استان صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی امروز  در جلسه کمیسیون ماده 5 استان با بیان اینکه باید توجه ویژه ای به نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده استان صورت گیرد، اظهار کرد: بافت های فرسوده شهری مستعد بروز حوادث هستند و لازم است برای ساماندهی آنها اقدامی جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی در استان جلوگیری شود، ادامه داد: مدیریت شهری شهرهای استان باید ضمن اعطای مشوق های پروانه ساخت رایگان و تسهیلات ساخت و ساز برای ساماندهی بافت های فرسوده، مردم و انبوه سازان را تشویق به نوسازی و احیای ساختمان فرسوده کنند.

استاندار البرز با عنوان اینکه شهرداری ها با کمک انبوه سازان و دفاتر تسهیل گری در بافت های ناکارآمد شهری نسبت به آگاه سازی مردم از مخاطرات این بافت ها اقدام کنند،  افزود: لازم است در این ارتباط مدیریت شهری، طرح کاملی برای ساماندهی بافت های فرسوده استان داشته باشد و ساخت و ساز ها به صورت مرحله به مرحله با تایید نظام مهندسی استان صورت گیرد.

عبداللهی با تاکید بر تخصیص و جانمایی زمینی برای مدیریت بحران استان، تصریح کرد: با توجه به نیاز شهری و تردد خودرو برای رفاه مردم لازم است شهرداری ها در احداث پارکینگ های عمومی در استان، ضمن جانمایی زمین مناسبی در احداث آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز