خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت خوزستان:

بهره‌مندی زوجین نابارور برای درمان تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در سال/ سه دهک اول جامعه رایگان بیمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۹۷۶

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه سه دهک اول جامعه می‌توانند به‌صورت رایگان به عضویت این بیمه دربیایند، گفت: زوجین نابارور در صورت عضویت در این بیمه می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در سال برای درمان ناباروری بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدرضا رضایی امروز چهارشنبه هشتم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اجرایی شدن نسخه الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت یکی از نکات مثبت این بیمه بوده، به‌طوری‌که روزانه ۱۱ هزار تا ۱۲ هزار نسخه الکترونیکی در خوزستان میزان بدهی به مراکز درمانی را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه در طرح بیمه سلامت همگانی افراد فاقد بیمه درمانی از این طرح بهره‌مند می‌شوند، افزود: هزینه بیمه سلامت برای سه دهک اول جامعه که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند رایگان است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد دهک چهارم ۱۰ درصد حق بیمه سالانه (حق بیمه سالانه یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان است)، دهک پنجم و ششم ۲۵ درصد حق بیمه، دهک هفتم و هشتم ۵۰ درصد حق بیمه و دهک نهم و دهم باید کل مبلغ را به ازاء هر نفر پرداخت کنند‌.

وی ادامه داد: در این بیمه افراد بیمار باید به پزشکی که برای خانواده آن‌ها تعیین شده مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشک به متخصص ارجاع داده می‌شوند.

رضایی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲۰ نقطه کم‌برخوردار در خوزستان شناسایی شد تا ساکنین این مناطق به‌صورت رایگان به عضویت بیمه سلامت دربیایند.

وی عنوان کرد: در طرحی دیگر مادران باردار و کودکان تا سن ۵ سال نیز می‌توانند رایگان بیمه شوند؛ همچنین زوج‌های ناباور نیز در صورت عضویت می‌توانند برای درمان ناباروری تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در سال از خدمات این بیمه به‌شرط اینکه عضو صندوق دیگری نباشند بهره‌مند شوند که طرف قرارداد ما در خوزستان با مرکز گنجویان دزفول و بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت خوزستان تصریح کرد: چهارهزار و ۲۸۲ نفر از بیماران خاص شامل هموفیلی، ام اس،  پیوند اعضا و نظایر آن در خوزستان عضو صندوق هستند که در بحث پوشش دارویی از ۹۰ درصد تا ۱۰۰ هزینه دارو را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۰۰ مؤسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در خوزستان وجود دارد، گفت: خوزستان از لحاظ‌ جمعیت رتبه چهارم در کشور را به خود اختصاص داده و ۲ میلیون ۴۰۰ هزار بیمه شده دارد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز